Цей вид розсилок ось вже багато років є одним з найефективніших засобів комунікації. Він дає ряд переваг: персоналізований контакт з покупцем і можливість отримати результат відразу після відправки. Розсилка не вимагає спеціальних технічних знань і часто додаткового бюджету, що зараз особливо важливо.

Міжнародний центр інтернет торгівлі Allbiz підготував покрокову інструкцію створення ефективної e-mail-розсилки.

Крок 1. Сегментація бази

Розділіть своїх клієнтів по групах: за ступенем їх активності, лояльності, регіону, виду діяльності, групах товарів, які вони купують у вас тощо. Чим детальніше ви сегментували свою базу і виявили інтереси кожного сегмента, тим вищою буде ефективність розсилки.

Крок 2. Захист від спаму

Для того, щоб ваш лист не вважали спамом, необхідно дотримуватися наступних правил:

* використовувати тільки базу, отриману своїми силами, і робити розсилку виключно тим одержувачам, які дали згоду на розсилку;

* не писати тему листа великими літерами;

* не зловживати окликами і знаками питання;

* уникати "стоп-слів" і значків валюти (долара, євро, гривні та ін.);

* відправляти листи з корпоративної електронної адреси компанії, а не з загальнодоступних поштових сервісів gmail, mail.ru та ін.

Крок 3. Дизайн

Він повинен доповнювати ваше повідомлення, та не домінувати над ним. Однак не варто покладатися тільки на ілюстрації. Недавні дослідження показали, що лише 48% одержувачів включають зображення в листах. А 84% людей віку 18-34 роки використовують тільки preview, тобто попередній перегляд (без картинок і вкладень). Дуже важливо, щоб дизайн був адаптований під смартфон і планшет ̶ текст відкривався в повному вигляді, а картинки були на своїх місцях.

Крок 4. Текст

Він повинен бути ясним, коротким і стосуватися тільки однієї теми. Ідеальний обсяг тексту для розсилки 2-3 абзаци по 3-5 рядків. Якщо ви знаєте, як звуть адресата, обов'язково зверніться по імені.

Крок 5. Тема

Так, як театр починається з вішалки, ваша e-mail-комунікація починається з заголовка. Саме завдяки йому адресат приймає рішення, читати лист чи ні. Ідеальна довжина заголовка 6-10 слів ̶ такого обсягу достатньо, щоб передати суть листа і зацікавити читача.

Крок 6. Заклик до дії

Грамотно оформлений заклик здатний збільшити конверсію в кілька разів. Це може бути велика кнопка в листі для переходу на ваш сайт, заклик "подзвонити зараз" або щось інше. Основні вимоги ̶ це яскравість і лаконічність.

Крок 7. Соціальні мережі

Не забудьте додати іконки соцмереж в свій лист. Вони допоможуть збільшити "клікабельність" листа до 1,5 разів.

Крок 8. Можливість відписатися від розсилки

Її потрібно обов'язково передбачити, щоб не здаватися нав'язливим і дати користувачеві свободу вибору. Інакше ваш лист ризикує бути визначеним як спам. Не забудьте запитати, чому він вирішив відписатися, щоб дізнатися, як поліпшити розсилку.

Крок 9. Зворотній зв'язок

Заохочуйте своїх передплатників вносити пропозиції, давати оцінки і робити зауваження. Все це знадобиться не тільки для розсилки, але і для складання портрету вашого клієнта.

Крок 10. Перевірка

Особливо уважно поставтеся до заголовків. Практика показує, що в них допускаються найсмішніші помилки, які найбільш запам’ятовуються. Також не забудьте протестувати всі посилання - щоб вони відкривалися в різних браузерах і на різних пристроях. Перед вами готовий чек-лист, з яким ви можете звірити свої листи перед відправкою.

Читатйте також: Стратегія інтернет-маркетингу на 2015 рік: з чого почати?