Так почалася знаменита "Горбачовська" всесоюзна антиалкогольна кампанія. Ціни на алкоголь стрімко зросли, спекулянти отримували надприбутки.

В СРСР спроби боротьби з пияцтвом робилися не один раз. Однак, найвідоміша із них припала на початок Перебудови, бо здійснювалася з неабияким розмахом. А все тому, що партійне керівництво вбачало ключовою причиною стагнації економіки занепад морально-етичних цінностей і халатне ставлення до праці через масовий алкоголізм.

Читайте також: День в історії. 103 роки тому затонув "Титанік"

Ціни на алкогольні напої стрімко зросли. По країні масово закривали магазини, які продавали алкоголь. Знищували виноградники, зокрема унікальні сорти. Дійшло навіть до того, що з кінофільмів почали вирізати сцени, де персонажі вживають алкоголь. Натомість на екрани вийшов бойовик "Лимонадний Джо". Це прізвисько міцно закріпилося за Горбачовим.

Люди рятувалися самогоном, що в свою чергу спричинило дефіцит сировини, зокрема цукру та круп. Спекулянти почали отримувати надприбутки. Так тривало 2 роки і завершилося шаленою економічною кризою та суспільним невдоволенням. Зрештою, партія відступила, а народ дорвався до улюблених напоїв.