Кіно

Одрі Хепберн: кінофея ХХ століття, остання принцеса сентиментального кіно

Хепберн — одна з найтендітніших і водночас наймужніших жінок минулого століття. Її талант — беззаперечний, її постава і нахил голови — еталон жіночності та граціозності.

Кінокритики назвали її найгарнішою жінкою за всю історію світового кінематографу.

Вона була унікальною: аристократична зовнішність, гострий розум, щирість і невимушеність у спілкуванні — і все це в поєднанні з невагомістю в рухах і неймовірною красою. Чоловіки втрачали дар мови в її присутності і боялися до неї доторкнутися.

Хепберн увірвалася в кіно в 1948 році. Вже за свій перший фільм "Римські канікули" вона отримала нагороду "Оскар" за найкращу жіночу роль. Згодом вона номінувалася ще 4 рази.

Приголомшлива зовнішність поряд з акторськими здібностями забезпечили Одрі Хепберн запаморочливу кар'єру в кіно і шоу-бізнесі. Талант актриси, безумовно, зіграв свою роль. Але в історію вона увійшла ще й своїм умінням триматися на публіці з гідністю, властивою тільки особам королівської крові.

"Сніданок у Тіффані", "Моя прекрасна леді", "Як вкрасти мільйон" — вже стали класикою кіно.

Марлен Дітріх: королева світу

Образ актриси став одним з центральних в історії кіно та моди ХХ століття. В ньому поєднувалися витонченість і розпусність 1920-х, гламур арт-деко і суворість часів Другої світової вій­ни, new look 1950-х та унісекс 1970-х. Все це, вслід за зіркою, наслідувалося мільйонами її прихиль­ників, спрямовуючи фантазію модельєрів та визначаючи образи як високої, так і масової моди.

Завдяки сміливості і таланту вона стала легендою у всьому, за що коли-небудь бралася — чи то кіно, чи мода чи музика.

За допомогою макіяжу Дітріх робила своє обличчя іреальним: щільний тон перетворював шкіру на гладкий білий алебастр, накладні вії наділяли погляд глибиною і загадковістю, рум’яна під­креслювали запалі вилиці, червона помада додавала чуттєвості губам.

Навіть попри те, що актриса часто ніби зумисне прикривалася різноманітними вуалями, її надмірність "затьмарювала" практично будь-який контекст, і присутність Дітріх у фільмах ставала видовищем, що, здебільшого, навіть пе­решкоджало розвитку сюжету.

З образу Дітріх створили "граничний фетиш" – легко впізнава­ний, спрямований не на розкриття сюжету, а лише на "чисту глядацьку оцінку". В цьому фетиші зли­ваються краса жінки як об'єкта і екранний простір, жінка стає досконалим продуктом, чиє стилізоване і фрагментоване крупними планами тіло робиться змістом фільму.

Вона ввела моду на штани, які шокували манірних англійців. Пізніше вона однією з перших використовувала новий сценічний костюм — короткі шорти, високі чоботи і білий циліндр.

Мода

Коко Шанель: легенда моди про яку варто говорити або добре, або нічого

Надихнувшись чоловічою модою, Габріель увійшла в історію моди як велика Коко – вона назавжди перевернула світ високої моди і увійшла до списку 100 найвпливовіших людей XX століття за версією журналу Time.

Складно переоцінити внесок, який зробила ця француженка у світову моду і гардероб кожної жінки. Щонайменше варто згадати культові винаходи Шанель.

Маленька чорна сукня

До 1926 року чорний вважався кольором, що призначався лише для похоронів і трауру. Але Коко створила дійсно простий і сексуальний дизайн – усього лише вузька, облягаюча фігуру сукня без рукавів, трохи вища за коліно. І до сьогодні така сукня є чи не в кожної жінки в гардеробі.

Твідовий костюм

Твід – щільну вовняну тканину з ворсом – довгий час застосовували лише для пошиття чоловічих костюмів і пальто. І тільки Коко Шанель популяризувала цю тканину для жінок, придумавши максимально простий і зручний класичний твідовий костюм з приталеним жакетом і вузькою спідницею.

Цей костюм став втіленням елегантності, респектабельності і в той же час жіночності. Не випадково його завжди цінували перші леді світу: Жаклін Кеннеді, Маргарет Тетчер, принцеса Діана, Ненсі Рейган.

Еді Седжвік: ікона стилю

Вона не стала ані актрисою, ані співачкою, ні моделлю, але тим не менш Седжвік зуміла стати справжнім символом 60-тих років, іконою стилю ще за життя.

Її часто називають музою батька сучасного мистецтва Енді Ворхола, саме він вперше побачив у ній актрису.

В цілому Еді була уособленням того часу: анорексична і тендітна. Вона обожнювала геометричні сукні, але строгі трапеції вона міксувала з шикарними хутряними накидками.

Еді називають не тільки першою it-girl, а й творцем естетики героїнового шику. Хоча сама Седжвік ніколи не приймала героїн, саме вона стала уособленням стилю, який згодом будуть копіювати багато моделей 1990-2000-х років – анорексія, хвороблива блідість, драматичні синці під величезними очима, укладка out of bed.

І до слова, саме про Еді Боб Ділан написав одну із найвідоміших хітів Just Like A Woman.

Жінки-натхненниці

Подекуди жінкам навіть не потрібно було власноруч влаштовувати революції в мистецтві. Їм достатньо було бути поруч зі своїм чоловіком, надихати його на створнення світових шедеврів і бути йому опорою.

Гала Далі: жінка, яка зробила великим Сальвадора Далі

"Олена Троянська, Свята Єлена, Галатея Безтурботна" — це малий перелік імен, які Далі дав своїй коханій. Після першої зустрічі, коли художнику було 25 років, вони не розлучалися 53 роки.

Весь цей час Гала була головною моделлю Далі. Хоча вона не вирізнялась ні красою, ні естетичними пропорціями, жінка вміла приковувати до себе чоловіків. Далі не став виключенням.

"Вранці Сальвадор робить помилки, а в другій половині дня я їх виправляю, розриваючи легковажно підписані ним договори", – сказала одного разу Гала.

Далі жив лише своєю творчістю, а Гала направляла його енергію в потрібне русло. Вона знайомила художника з богемним середовищем, знаходила багатих спонсорів, організовувала виставки та презентації робіт свого чоловіка. Вона самовіддано намагалася показати світу те, що колись сама розглянула в дивному образі Далі — його вибухову і непідробну геніальність.

Проникливість і жіноча інтуїція підказали цій жінці вірний шлях. Гала буквально "виліпила" по шматочках того Далі, про якого пізніше дізнався весь світ.

Йоко Оно: жінка, яка змінила Джона Ленона

Шалена та епатажна парочка: Йоко та Ленон представили власний фільм на Каннському кінофестивалі, розмістили оголене фото на обкладинці спільного альбому, дали інтерв'ю прямо з ліжка.

Ленон зустрів її тоді, коли його здолала депресія. В свої 25, маючи незліченні статки, люблячу дружину та сина, Ленон знудився від "досконалого" життя. І зустрів Йоко, ту, яка своєю наполегливістю змогла внести нові фарби в його буденність, поєднуючи в собі шаленість та наполегливість, прямоту та ніжність водночас.

І хоча Йоко Оно звинувачували навіть у розпаді The Beatles, саме вона свого часу вдихнула в Ленона жагу до життя і творчості. Вона навіть взяла на себе контроль над грошима, адже Ленон ледь не розтратив всі свої статки.

Музика

Едіт Піаф: королева французької пісні

Тендітна співачка дуже ретельно ставилася до текстів, співаючи лише про те, що відчувала сама. "Мій легіонер", "Мілорд", "Я ні про що не жалкую" — стали всесвітньо відомими хітами.

Не маючи музичної освіти, але володіючи хорошою музичною пам’яттю, Едіт щодня самостійно вивчала класичні твори в супроводі гри на маленькому роялі у своїй гримерці.

Нестримна енергія особистості, щирість і повна самовіддача в поєднанні з вокальною технікою та чистотою голосу зробили Піаф душею французького шансону.

В її співочій манері переплелися напружена емоційність, мелодраматизм, широкі, швидкі вібрації голосу, відчуття змісту кожного слова, кожної інтонації тексту.

Марія Каллас: божественна та неповторна

Одна з видатних співачок минулого століття Марія Каллас за життя стала справжньою легендою. Публіка нагородила її почесним титулом La Divina, що в перекладі означає "Божественна". Каллас стоїть в одному ряду із такими реформаторами опери, як Ріхард Ваґнер та Артуро Тосканіні.

Сучасні критики відмічали в її співі "геніальну неправильність": у середньому регістрі у неї був особливий приглушений, наче здавлений, тембр. Знавці вокалу вважали це недоліком, а слухачі бачили в цьому особливий шарм.

Артистка дебютувала в Афінській опері у 18-річному віці. Світ про Каллас дізнався за 6 років, коли ще невідома двадцятичотирьохрічна співачка з'явилася на сцені театру "Арена ді Верона", найбільшого у світі оперного театру під відкритим небом, де виступали майже всі найвідоміші співаки та диригенти XX століття.

Цей список можна продовжувати безкінечно. Але всі жінки щодня роблять маленькі подвиги і змінюють на краще життя своїх рідних та близьких. І цінувати їх варто теж щодня, а не прислуховуватись до канонічних традицій.

Пропонуємо вам пройти тест на нашому сайті: чи достатньо добре вам відомо про успіхи відомих українських жінок.

Читайте також: 24 успішні українки, які вражають красою