Загальна сума штрафу - близько 20 млрд грн.

АМКУ звинувачує компанії у тому, що вони змовилися між собою, щоб у 2010-2011 роках різко підвищити ціни на продукти.

Крім того, супермаркети змовилися щодо умов співпраці, які вони висунуть постачальникам. А це ущемило права останніх.

Компанія AC Nielsen ніби стала центром картелю, який визначав нові правила.

За кожен з цих пунктів Антимонопольний комітет хоче оштрафувати компанії на 10% від прибутку. До слова, AC Nielsen штрафувати не будуть - обмежаться вимогою "припинити збір і поширення інформації, яка перешкоджає конкуренції на українських ринках".

Наразі компанії мають 10 днів на те, щоб ознайомитися з результатами розслідування. Незгідні можуть подати в суд, однак 90% справ у суді АМКУ виграє. Тож імовірність того, що 16 ритейлерів уникнуть штрафу, - малоімовірна.

З іншого боку, з них навряд чи стягнуть по 10%, адже це максимальний штраф. Швидше за все, його розмір становитиме до 5% прибутку. Однак це залежатиме від того, наскільки компанії зуміють відстояти перед чиновниками свою непричетність. Відповідно, це загрожує хабарами.

В неофіційних коментарях для Forbes бізнесмени сказали: "Україною їде трактор, і зараз йому під колеса потрапила наша галузь. Якщо Комітет прийме рішення таким, як воно є зараз, то наступного дня всі мережі, що потрапили під удар, будуть банкрутами".