Як повідомив генеральний директор "Азовсталі" Енвер Цкітішвілі в Facebook в суботу, комбінат знову зіткнувся з проблемами забезпечення сировиною, і в цей раз причини криються зовсім не в бойових діях.

За його словами, за останні кілька днів знизилася пропускна здатність по залізничному перегону Комиш-Зоря, який є єдиним маршрутом для забезпечення маріупольських металургійних комбінатів. При цьому якщо раніше проблемою був дефіцит локомотивів, яку метпідприємства спільно із залізницею вирішили і на маршруті вже є досить велика кількість тепловозів для пропуску 16 маршрутів сировини під забезпечення поточного виробництва, то зараз причина — банальна відсутність в "Укрзалізниці" дизпалива для заправки тепловозів.

"Є тепловози — палива немає. Пропуск на залізниці обмежений 12 маршрутами в добу, таким чином кожен день ми втрачаємо 4 тисячі тонн чавуну! Щоб не допустити остаточного зриву поставок, МК "Азовсталь" самостійно заправляє тепловози УЗ", — написав гендиректор на своїй сторінці.

При цьому він уточнив, що ситуація виникла через розбірки двох постачальників "Укрзалізниці" — ОККО і WOG. Тендер на закупівлю дизпалива заблокований, а підприємства, тисячі і тисячі їхніх співробітників поступово стають заручниками ситуації.

"Абсолютно незрозуміло, чому "Укрзалізниця", проводячи нескінченні тендери, не переходить на довгостроковий контракт з безпосереднім виробником, а формулу ціноутворення не робить відкритою для громадськості. Чому закуповується паливо стандарту Євро-5? Невже вітчизняні локомотиви не можуть нормально працювати і на Євро-4, який на 10% дешевше? Та доки ж комбінати будуть спонсорувати державу в частині залізничних поставок?" — запитує топ-менеджер.

Гендиректор підкреслює, що підприємства за власні кошти ремонтують тепловози державної монополії, відновлюють інфраструктуру, заправляють локомотиви, своєчасно оплачують послуги залізниці, а у відповідь отримують тільки зростання залізничних тарифів і зрив поставок для виробництва.

"Всі ми чекаємо від "Укрзалізниці" реформ, модернізації і реальної боротьби з корупцією. У залізниці є колосальні внутрішні ресурси і потенціал для підвищення власної ефективності. І для цього зовсім не обов'язково "добивати" зривом поставок і драконівською тарифною політикою ГМК — локомотив української економіки", — резюмує Цкітішвілі.

Раніше гендиректор "Азовсталі" вказував, що металурги залишилися один на один зі своїми проблемами: "Держава самоусунулася і залишила без уваги базову галузь української економіки. "Азовсталь" вирішує проблеми самостійно, як може, спираючись на компанію і свій колектив".

Підприємство входить до групи "Метінвест", основними акціонерами якої є донецьке ЗАТ "Систем Кепітал Менеджмент" (71,24%) і група компаній "Смарт-холдинг" (23,76%).

ТОВ "Метінвест Холдинг" — керуюча компанія групи "Метінвест".