Про це пише uaprom.info в своєму матеріалі.

Представники гірничо-металургійного комплексу України заявляють про загострення в серпні проблем із забезпеченням перевезень металургійних вантажів залізницею.

Про це стало відомо в ході "круглого столу" голови правління ПАТ "Укрзалізниця" Войцеха Бальчуна і бізнес-кіл України.

Так, за словами Володимира Ткаченка, заступника гендиректора меткомбінату "АрселорМіттал Кривий Ріг", зараз у підприємства виникла проблема з підвезенням вапняку через дефіцит вагонів.

У той же час, Леонід Смоляренко, генеральний директор "АрселорМіттал Берислав", що постачає вапняк на "АрселорМіттал Кривий Ріг", додав, що за 10 днів серпня підприємство недовантажило 200 вагонів.

При цьому, як зазначив топ-менеджер, на сусідніх станціях стоять 150 порожніх вагонів. "Там стоять 5 діб, а потім ще у нас будуть стояти 1-2 доби", сказав він, додавши, що причина полягає у відсутності маневрових тепловозів.

"Залізничники кажуть, що пріоритетом зараз є перевезення сільгосппродукції і енергетичного вугілля, а не металургії", констатував Леонід Смоляренко.

У свою чергу президент Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков повідомив, що позначення пріоритетом агропродукції та енерговугілля обмежує виробництво в гірничо-металургійному комплексі.

"Найбільші проблеми зараз на кордоні з тимчасово окупованої території. На жаль, починаючи з серпня ситуація значно погіршилася. Працівники "Укрзалізниці", відставляючи в сторону металургійні вантажі і зриваючи забезпечення меткомбінатів сировиною, посилаються на те, що пріоритетним є енергетичне вугілля. Питання полягає в тому, що та продукція, яку ми випускаємо, також важлива для економіки країни, це сотні мільйонів доларів валютних надходжень і т.д. Хто вибирає ці пріоритети? За підрахунками "Укрметаллургпрома" недовиробництво сталі вітчизняними металургами через проблеми в роботі "Укрзалізниці" в 2016 році складе 5 млн тонн, що еквівалентно 1,8 млрд доларів валютної виручки країни. І ключова причина вузькі місця в інфраструктурі і проблеми в організації перевезень. Саме через це, на думку Олександра Каленкова, зростання ВВП в Україні в першому півріччі виявився нижчим, ніж очікувалося.

У той же час глава правління ПАТ "Укрзалізниця" Войцех Бальчун визнав існування проблеми з рухомим складом і локомотивами. "Через неефективність закупівель дизпалива, ободів, бандажів ми не здатні до кінця задовольнити потреби наших клієнтів", констатував він.

За його словами, зараз в Україні налічується близько 62 тисяч вагонів, а нестача становить 2-3 тисячі вагонів на добу. Тому за рахунок відкритого кредиту ЄБРР "Укрзалізниця" планує придбати 3 тисячі вагонів.

Говорячи про те, чому пріоритет в серпні віддається агропродукції і енерговугілля, Войцех Бальчун повідомив, що є розпорядження прем'єр-міністра, в якому йдеться про пріоритетність перевезень енергетичного вугілля.

У той же час Олександр Бужор, член правління "Укрзалізниці" з економіки та фінансів, зазначив, що 7,5 млрд грн, виручені в минулому році від підвищення з/д тарифів на вантажні перевезення, були використані не за призначенням і замість інвестування в інфраструктуру пішли на погашення кредитів.