Архів
Курси валют
youtube @24
Loading...
google @24
RSS СТРІЧКА
Загальний RSS

Топ новини

Відео новини

Чи стали українці частіше купувати ліки і медобладнання в Інтернеті?

Ліки
Ліки / Mdzol

Міжнародний центр інтернет-торгівлі Allbiz спеціально для сайту "24" провів дослідження ринку фармацевтики. Вибір цієї галузі не випадковий: по-перше, за підсумками року вона одна з небагатьох продемонструвала зростання. По-друге, цікаво дізнатися, як стреси минулого року позначилися на продажах.

Минулий рік був одним з найбільш стресогенних в історії нашої країни. Вже зрозуміло, що цього року легше не буде. Однак не можна сказати, що українці кинулися скуповувати ліки і накрутили обсяги продажів.

За підсумками 2014 сукупний обсяг продажів всіх категорій товарів "аптечного кошика" (лікарських засобів, виробів медичного призначення, косметики та дієтичних добавок) показав зростання на 13,8%, згідно з даними Helicopter View, опублікованими в газеті Apteka.Ua. Але при цьому кількість реалізованих упаковок скоротилася на 11,4%, а в доларовому вираженні обсяг продажів зменшився на 20,2%.

Причина такого удаваного дисбалансу криється в зростанні цін. Тобто українці можуть купити на ту ж суму менше ліків. Середньозважена вартість однієї упаковки товарів "аптечного кошика" виросла на 28,5%, за даними Helicopter View.

Онлайн-торгівля в тренді офлайна. На Allbiz фармацевтичний ринок демонстрував відносну стабільність в 2014 році.

Картина минулого року мало відрізняється від попередніх років. Злети й падіння рівня відвідуваності мали сезонний характер. Інтерес до ліків традиційно знижується в літні місяці (ймовірно, дають про себе знати натуральні вітаміни і прогулянки на свіжому повітрі) і підвищується восени.

Примітно, що кошти, які впливають на нервову систему, шукали найчастіше в листопаді, коли людей традиційно охоплює осіння хандра. А показники січня минулого і цього року перебувають на одному рівні.

У відповідність із сезоном розподілявся потік відвідувачів, що підбирають засоби для підтримки організму в тонусі. Навесні і влітку традиційно підвищувався інтерес до фітотерапії, восени - до синтетичних вітамінів.

Оскільки на Allbiz широко представлені товари з категорії В2В (бізнес для бізнесу), можна простежити, як змінювався інтерес не тільки до готових ліків, але і до сировини для їх виготовлення, а також до медичного обладнання.

За минулий рік приблизно на третину підвищилася відвідуваність сторінок, де представлено фармацевтична сировина. І за минулим місяцем видно, що цей тренд продовжиться і в новому році. Одне з пояснень - підвищення попиту на вітчизняні препарати. Частка вітчизняних препаратів зросла в грошовому вираженні на 4,8% - до 71,5%, а в натуральному - на 3,3% - до 36,8%.

Як бачимо, різких сплесків в 2014 році не спостерігалося. А вже в січні стало ясно, що зростання інтересу до діагностичного устаткування продовжиться і в 2015 році.

Відвідуваність на сторінках Allbiz, де представлено спеціальне медичне обладнання, коливалася в незначних межах. Сплески інтересу до хірургічного обладнанню можуть пояснюватися загостренням ситуації в країні. На інфографіці видно, що вони збігаються з трагічними подіями - спочатку під час Євромайдану, потім - з активними фазами збройного протистояння в зоні АТО. Можна припустити, що ці сплески генерують волонтери, які закуповують, в тому числі, і медичне обладнання.

Аналіз статистики Allbiz підтвердив, що ажіотажу на фармацевтичному ринку в минулому році не було не тільки в офлайні, але й в онлайні. Причина - падіння купівельної спроможності і підвищення цін. Підвищення відвідуваності сторінок, де представлено хірургічне обладнання, що відбувається синхронно з драматичними подіями, демонструє бажання українців допомагати один одному. Позитив можна знайти в зростаючому попиті на вітчизняну продукцію і на сировину для фармацевтики, зафіксоване, в тому числі, і на Allbiz.

Суттєве подорожчання імпортних препаратів підігріває попит на українські аналоги. Отже,  вітчизняний виробник має всі шанси підвищити і зміцнити свої позиції, особливо якщо буде інвестувати у вітчизняні фармацевтичні розробки.

Читайте також: Як виник ажіотаж на гречку

ДОВІДКА. Allbiz — міжнародний центр інтернет-торгівлі, що функціонує на 26 мовах, з 15-річним досвідом на ринку просування в сегментах B2B і В2С. На ресурсі представлена інформація про 20 млн товарів і послуг від 1,3 млн компаній з 90 країн. Географія відвідувачів охоплює весь світ. Кількість замовлень перевищує 10 тисяч в день. Офіси компанії розташовані в 13 країнах: Україні, Росії, Казахстані, Молдові, Узбекистані, Азербайджані, Грузії, Польщі, Румунії, Греції, Єгипті, Індії, Китаї.

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
powered by lun.ua
Коментарі
СЛУХАЙ ON AIR
РАДІО МАКСИМУМ Радіо Максимум
ЧИТАЧІ РЕКОМЕНДУЮТЬ
Більше новин
Новини інших ЗМІ
При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів в Інтернеті відкриті для пошукових систем гіперпосилання
не нижче першого абзацу на Телеканал новини «24» — обов’язкові.
Цитування і використання матеріалів у оффлайн-медіа, Мобільних додатках, SmartTV можливе лише з письмової згоди Телеканалу новин «24».
Матеріали з маркуванням «Реклама» публікуються на правах реклами.
Усі права захищені. © 2005—2017, ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”», Телеканал новин «24»
Залиште відгук