Аби пересвідчитись, що все злагоджено працює, необхідно контролювати усі розв’язки. Хто відповідає за роботу та контроль залізничного транспорту?

Зараз 6 година ранку, а на станції вже все працює на повну.

Стефанія та Кай прокинулись сьогодні вдосвіта. Обоє у відрядженні, і дорогою повинні пересісти на інший потяг. Чи встигнуть вони?
За пунктуальність потягів відповідає центр контролю за мережею. Тут власне і керують усім залізничним транспортом та контролюють рух цілодобово. Для транспортного менеджера та його команди це завдання - не з простих.

“Звісно, ніколи не знаєш, що може трапитись за хвилину. Іноді все спокійно, коли всі потяги рухаються за графіком. А тоді, раптом, може щось трапитися, і ніколи не знаєш, де це станеться, і не гаючись треба приймати правильні рішення”, - каже транспортний менеджер Манфред Вагнер.

Щодня на станції у Кельні зупиняються 1 300 потягів. Стефанія та Кай не пропустили свій міжміський експрес. Вільних місць вже немає, тож до потяга додають ще один вагон. З’єднати вагони досить проблемно. Вирішити цю проблему доволі складно. Подальші спроби також провалюються. Потяги залишаються роз’єднаними і змушені їхати окремо - один за одним, з невеликою затримкою кожен.

Затримка в русі впливає не лише на конкретний потяг. Від неї залежить робота усієї залізничної сітки. Машиністи знають, як надолужити втрачені хвилини.

“Ми рухаємося зі швидкістю 300 км/год. Якби ми встигали, я би вже вимкнув двигун і ми б курсували зі швидкістю 270 для економії енергії. Але зараз це не головне, тож ми рухаємося на повній швидкості”, - каже машиніст Волкер Тегетоф.

Повний хід на швидкісному сполученні Кельн - Франкфурт! Додаткові кілометри на годину дали своє: міжміський експрес надолужує втрачені хвилини. Це означає, що його затримка не вплине на рух інших потягів. Кай прибуває вчасно.

“Справді важливим для нас є розклад руху. Нас не цікавить питання: “Де зараз потяг?” Нас цікавить: “Де він буде у певний час?” Адже саме це хочуть знати наші пасажири. У нас є різні методи, і кожен з них потребує додаткових пояснень. Система не може себе пояснити, її повинні оцінити експерти”, - каже транспортний менеджер Манфред Вагнер.

Центр контролю мережі є всевидячим оком залізниці. Той факт, що всі дані надходять в одне місце є у багатьох випадках надзвичайно важливим для розкладу.

Як, до прикладу, у цьому: на колії люди. Доки вони там, рух на головній лінії призупинено. Це означає, що контролери повинні перевести наступні потяги на інші лінії.

“Люди просто не розуміють, наскільки небезпечною є залізнична система. Наземні лінії проводять 15 тисяч вольт. Якщо ви підійдете всього на півтора метра до них у вологу погоду, може статись проскакування іскри. Ще одна річ: потяги рухаються тихо, тож їх не завжди можна почути”, - каже транспортний менеджер Манфред Вагнер.

Які наслідки може мати такий випадок на німецькій залізниці?
Тимчасове припинення руху відчує уся країна. Потяги, які курсують несправними коліями, переводять на старіші, повільніші шляхи. Водночас у багатьох містах потяг можуть поставити у чергу для в’їзду на станцію.

У нашому випадку міжміський експрес втратив близько 5 хвилин. Але Стефанії пощастило. Її пересадка затрималась. За кадром “менеджери мережі” гарячково працюють, щоб відновити пунктуальність. Для внормування ситуації потрібно дві години. Потяг Стефанії нарешті прибуває у пункт призначення, Мюнхен, з чотирихвилинною затримкою.

“Наша проблема полягає у тому, що бездоганної роботи не буде. Ми лише маємо вибір між поганим та гіршим. Дехто завжди буде нарікати на незручності. Ми намагаємось, щоб ситуація вплинула на якнайменшу кількість людей. Але ніхто не дякує за це”, - каже транспортний менеджер Манфред Вагнер.

Пригоди на залізниці можуть застати працівників центру контролю мережі у будь-який час. І вони повинні переконатись, що кожен потяг прибуває вчасно, наскільки це, звісно, можливо.