Про це йдеться в матеріалі "Таке дороге Чорне море", опублікованому у виданні minprom.ua.

"В останні пару років влада все активніше говорить про необхідність підвищувати конкурентоспроможність морських портів України, залучати в них інвестиції і т.д. Однак, окрім серйозної політико-економічної кризи, яка призвела до обвалу вантажопотоку, у вітчизняних портів є й інша проблема – завищені портові збори, що значно ускладнюють життя всім можливим вантажовласникам. Портові збори в Україні – чи не найвищі в світі. Так, фактична вартість суднозаходу в українські морські порти в 3-4 рази вища, ніж в аналогічних портах Китаю, Бразилії, Австралії, Туреччини, Нідерландів. Наприклад, суднозахід корабля класу capsize (дедвейт до 200 тис. тонн) в порт Південний – 420 тис. дол., тоді як в Констанці (Румунія) – 112 тис. дол., у Ердемирі (Туреччина) – 64,5 тис. дол.", – пишуть автори матеріалу.

Одна з причин такої ситуації – у тому, що розмір зборів і тарифів в українських морських портах досі визначається за методикою, розробленою в СРСР ще в середині ХХ століття, йдеться в статті.

На думку експерта організації Institute of Chartered Shipbrokers (Британія) Нікоса Марматсуриса, в такій обстановці дуже важко підтримувати і тим більше розвивати товарний експорт – всупереч словами українських чиновників, які багато говорять на цю тему.

Крім того, з початку 2016 року Кабмін ввів знижку у розмірі 50% на портові збори в українських морських портах для транзитних вантажів – але при цьому ставки для вітчизняних експортерів та імпортерів залишилися колишніми (100%).

Це призводить до того, що ті ж росіяни помітно економлять при відправці металу або іншої продукції через наші порти, а національний виробник за рахунок цього втрачає конкурентоспроможність, плюс за рахунок невиправдано дорогої логістики ціни на імпортні вантажі виходять завищеними,
– акцентує директор з морським перевезенням ТОВ "Метінвест-Шиппінг" Андрій Смирнов.

Галузеві асоціації металургів, рударів, хіміків і зерновиків пропонують невідкладно розширити 50%-ву портову пільгу на експортерів та імпортерів України – це стало б важливим фактором підтримки експорту в нинішній складній економічній ситуації.