Перше дослідження присвячене трендам, сформованим у 2014-му році. Ці тренди можна звести до двох основних - альтернатива та енергозбереження.

Аналітики Allbiz простежили, як змінювався попит на поновлювані і традиційні джерела енергії, а також на обладнання для виробництва різних видів палива. У дослідженні використовувалися показники трафіку, тобто кількість відвідувань сторінок з товарами, адже саме ці показники найбільш чутливі до будь-яких змін і моментально на них реагують.

Статистика, наведена в дослідженні, відображає настрої бізнесу - на Allbiz близько 80% компаній працюють в сегменті В2В (business-to-business). Тому вона дозволяє скласти більш масштабну картину, ніж якби аналізувалася поведінка лише індивідуальних користувачів, що роблять покупки особисто для себе. Крім того, для дослідження були обрані товарні категорії, які закуповуються для підприємств.

Учасники Allbiz із побоюванням сприйняли попередження про віялові відключення, що прозвучали від офіційних осіб у вересні 2014 року. Як наслідок - різкий сплеск популярності палива: кам'яного та бурого вугілля (+109% у порівнянні із середньорічним показником), відновлюваних джерел енергії (+81%), деревного вугілля (+81%) і біопалива (+81%). Безумовно, свою роль зіграла і сезонність, але те, що сплеск змінився різким падінням, говорить на користь версії про панічні настрої.

При цьому в сусідній Білорусі, де схожі кліматичні, але інші політичні умови, ситуація на ринку енергетики була спокійніша. Так, на білоруському домені Allbiz, на відміну від українського, в лютому, а не восени, був зафіксований максимальний інтерес до поновлюваних джерел енергії (+42% у порівнянні із середньорічним показником) і до біопалива (+41%). І тільки до кам'яного і бурого вугілля - в листопаді (+94%).

Але повернемося до України. Протягом року тут зберігався більш-менш стабільний інтерес до нафти і газу. Влітку був спад, який восени змінився традиційним підйомом.

Протягом 2014-го учасники Allbiz стали все частіше цікавитися обладнанням для переробки різних видів палива, а також серйозно задумалися про енергозбереження. Піки популярності цих категорій спостерігалися у вересні.

Отже, популярність палива та обладнання для його переробки з початку 2014-го зросла в середньому, на 25%, а по окремих категоріях – до 70%. Максимальні сплески були зафіксовані у вересні. Вони були пов'язані не стільки з сезонністю, скільки з критичною ситуацією в галузі. На користь цієї версії говорить приклад білоруського ринку, де обстановка була спокійнішою, а злети і падіння пояснювалися сезонністю.

ДОВІДКА. Allbiz — міжнародний центр інтернет-торгівлі, що функціонує на 26 мовах, з 15-річним досвідом на ринку просування в сегментах B2B і В2С. На ресурсі представлена інформація про 20 млн товарів і послуг від 1,3 млн компаній з 90 країн. Географія відвідувачів охоплює весь світ. Кількість замовлень перевищує 10 тисяч в день. Офіси компанії розташовані в 13 країнах: Україні, Росії, Казахстані, Молдові, Узбекистані, Азербайджані, Грузії, Польщі, Румунії, Греції, Єгипті, Індії, Китаї.