Про це в інтерв'ю "Цензор.НЕТ" розповіла голова ГО "Митний Контроль" Інна Біленко.

За її словами, 100% внутрішніх митних терміналів в Україні — приватні, державних взагалі немає. Заїзд на такі термінали платний — від 100 доларів до 200 гривень.

Що таке термінал — це шматок асфальту, колючий дріт, пара будок або будівля з митниками. На хорошому терміналі у Києві в середньому за добу заїжджає до тисячі машин, тобто прибуток 100 тисяч доларів в день,
— розповіла експерт.

Біленко зазначила, що відкрити такий термінал дуже просто, якщо в тебе є гроші і зв'язки.

"Жоден термінал не працює без відкатів. Без відкатів термінал не відкриють. Для того, щоб відкрити термінал треба мати пакет документів. Там дуже прості вимоги, якщо у вас є 20 тисяч доларів, то можна просто відкрити. Митниця має штат, і якщо на новий термінал людей не вистачає — вони можуть закрити якийсь інший. Тут мова лише про те, хто дасть більше грошей. Внутрішня митниця — це корупція, бо сам термінал — корупція, якщо б термінали були б безкоштовним — тоді добре, але це не так", — каже Біленко.

Експерт наголошує, що в Європі взагалі немає внутрішніх терміналів.

Там розмитнити машину можна і за 5 хвилин. Якщо ставити за мету розмитнити машину, а не заробити гроші. Є система ризиків — це така програма, у якій написано, що якщо фірма їде вперше, то її треба перевіряти ретельно, якщо вже в десятий раз, то її перевіряти не треба. Якщо фірма за контрактом вже 5 років возить однотипний товар, то вона "біла". Якщо фірма возить сьогодні стільці, завтра телефони, а післязавтра анчоуси — це фірма ризикована. У ЄС перевіряють лише ризиковані фірми,
— розповіла голова "Митного контролю".

Експерт каже, що і в Україні працює така ж система ризиків, проте у програмі можуть редагувати список фірм як заманеться.

"На цьому також заробляють. Ті, хто оперує цією програмою штучно роблять так, щоб кожна друга машина була у зоні "ризикованих". А якщо платять гроші, тоді програма видає, що вантаж чистий. Тож, якщо ліквідувати внутрішні митниці і переводити оформлення лише на кордон, то базу ризиків треба зробити незалежною від митників і прозорою", — зазначила Інна Біленко.

Нагадаємо, раніше голова ГО "Митний контроль" розповіла, що митники саботують розвантаження легальних вантажів на кордоні, адже це не дає прибутків, і відправляють їх оформлюватись на платні внутрішні термінали.