Архів
Курси валют
youtube @24
Loading...
google @24
RSS СТРІЧКА
Загальний RSS

Топ новини

Відео новини

Інженерні дива України, які вразили весь світ

Збудувати будинок так, щоб витримав тротилові подарунки нацистів. Вирити найглибші тунелі у світі. Звести на річці таку дамбу, про яку писатиме світова преса. Українці вміють дивувати, а коли мова йде про архітекторів та інженерів, то й взагалі приголомшувати. В нас досі збереглись декілька споруд, які сміливо можна назвати інженерними дивами.

Харківський Держпром – перший хмарочос Радянського союзу.

Почнемо з першого Радянського хмарочосу. Ці 63 метри вражали не тільки українців. Американський письменник Теодор Драйзер називав Держпрром "дивом, побаченим у Харкові". Хмарочос зводили 5 тисяч робітників у три зміни, тож будівництво тривало всього-на-всього 3 роки.

За цей час через руки робочих пройшли понад тисяча вагонів цементу та 9 тисяч тонн металу. Відступаючи, німці спробували підпалити будівлю. Та хіба це могло відчутно нашкодити залізобетонному гіганту. Просто замінили обвуглені двері та підлогу, й вставили нові вікна. Їх, до речі, 4 з половиною тисячі. З початку будівництва минуло 90 років, а масштаби Держпрпрому й досі вражають.

Станція метро "Арсенальна" у Києві — найглибша в Європі.

Друга гордість українських інженерів – станція метро Арсенальна. Її глибина вражаюча – 105 метрів. Таких екскалаторів у той час не виготовляли, тож довелося розбити спуск на дві частини, а між ними побудувати вестибюль. При цьому збудувати його на поверхні землі, а вже потім опустити.

Такого у світі раніше ще ніхто не робив. Для надійності заморозили ґрунт: довкола конструкції вирили сотні міні-свердловин, залили в них хлорид кальцію і лише потім почали опускати залізобетонне кільце діаметром 23 метри. Цей процес тривав 4 місяці.

Шокуюча "Дніпрогес"

І нарешті Дніпрогес! Його будівництво вважається одним із наймасштабніших за часів Радянсього Союзу. Проект довірили розробляти 120 кращим інженерам того часу, на втілення виділили традиційну п'ятирічку. Долучився весь Союз. З Білорусії надходив ліс, Азербайджан забезпечував нафтою, Донбас – вугіллям, Придніпров'я – металом. В перші роки будівництва бракувало екскаваторів, підйомних кранів, паровозів, тому більшість робіт велися вручну з лопатою в руках. Бетон місили голими ногами. Незабаром поруч з Дніапрогесом постали десяток заводів.

В ті роки ГЕС була найбільшою в Європі. Довжина дамби 760 м, висота — 60 м. Американська газета "Нью-Йорк івнінґ пост" без перебільшення писала "Побудова Дніпровської станції є тріумфом техніки, яким могла б пишатися кожна країна".

Теги: Рекорди
Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
powered by lun.ua
Коментарі
СЛУХАЙ ON AIR
РАДІО МАКСИМУМ Радіо Максимум
ЧИТАЧІ РЕКОМЕНДУЮТЬ
Більше новин
Новини інших ЗМІ
При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів в Інтернеті відкриті для пошукових систем гіперпосилання
не нижче першого абзацу на Телеканал новини «24» — обов’язкові.
Цитування і використання матеріалів у оффлайн-медіа, Мобільних додатках, SmartTV можливе лише з письмової згоди Телеканалу новин «24».
Матеріали з маркуванням «Реклама» публікуються на правах реклами.
Усі права захищені. © 2005—2017, ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”», Телеканал новин «24»
Залиште відгук