На думку фахівців, аварія могла статися через невірні дані про швидкість польоту на дисплеях літака, а також через заледеніння двигуна. Отже, літак рухався повільніше, ніж думали пілоти, а агрегати лайнера при цьому вкрилися льодом.

Читайте також: Авіакатастрофа Ан-148: знайшли запис останнього польоту

В МАК відзначили, що дані з "чорної скриньки" говорять про те, що обігрів, який використовують за несприятливих погодніх умов, був відключений. Саме тому датчик показував невірну швидкість.

За версією фахівців, катастрофічна ситуація почала розвиватися через 2 хвилин і 30 секунд після зльоту літака. Висота, на яку піднявся лайнер на цю хвлину складала 1300 метрів, а швидкість, за даними приборів, – 465 – 470 кілометрів за годину. В цей момент дані про швидкість літака, які надходять до командира екіпажу та другого пілота, почали неочікувано відрізнятися. Приблизно через 25 секунд після виявлення проблеми різниця швидкості почала складати 30 кілометрів за годину.

Приблизно через 50 секунд на висоті близько 2 кілометрів датчики знову почали показувати різницю у швидкості. Варто зазначити, що вона стрімко починала зростати. В цей момент пілоти відключили автопілот і вирішили самі справитися з позаштатною ситуацією,
– зауважили в МАК.

Через 34 секунди один із датчиків почав показувати швидкість 0 кілометрів за годину, а інший – 540 – 560 кілометрів за годину. Неочікувано і він почав скидати швидкість. Саме в цей момент літак почав швидко знижатися. Лайнер досяг землі і врізався в неї на швидкості 800 кілометрів за годину.

Виявляється, на масові проблеми з датчиками пілоти декількох літаків скаржилися ще за тиждень до аварії Ан-148. Але попередження від Росавіації чомусь було розіслано тільки вчора. Тільки за дві доби 4 і 5 лютого в аеропорту "Шереметьєво" було зареєстровано аж 7 подібних ситуацій. Екіпажі семи "Суперджет" доповідали про те, що швидкість на датчиках сильно різниться. Після цього вони приймали рішення повернутися на аеродром.

Читайте також: Що насправді трапилося з Ан-148 перед падінням у Підмосков'ї: версії експертів

Висновки були зроблені тільки 12 лютого, через день після аварії Ан-148. Фахівці Росавіації попередили всіх, що датчики можуть замерзати через рясний московський снігопад, коли тала вода стікає прямо на них, накопичується там і замерзає.

Нагадаємо, 11 лютого літак Ан-148, що виконував рейс з Москви в Орськ, розбився в Підмосков'ї, За попередніми даними, на борту було 65 пасажирів і шість членів екіпажу. Ніхто з людей не вижив.