Саме ж "Формула-1", або, як ще її називають, королева автоперегонів – це спорт, пов'язаний з великим ризиком. Тут і високі швидкості і сильні фізичні навантаження. Не дивно, що цей вид спорту став суто чоловічим. За всю історію змагань було всього 5 жінок, які брали участь хоча б в одному Гран-прі. Проте, ось уже понад 20 років у перегонах "Формули-1" жінки не з'являлись.

Фізичні навантаження, яких зазнають пілоти болідів під час перегонів, у середньому значно перевершують навантаження льотчика-винищувача під час польоту і можуть зрівнятися тільки з навантаженнями космонавта в ракеті під час старту. Пілот боліда впродовж гонки втрачає до 3 кілограмів маси тіла, а щоб не знепритомніти – п’є воду, яка підводиться до його рота спеціальною системою.

Читайте також: Нерозмитнені авто в Україні: як усіх примирити

Кожен болід "Формули-1" використовує основний принцип польоту літака з точністю до навпаки: якщо крила літака змушують його підніматися в повітря, то "антикрило" перегонового боліда, навпаки, притискає його до землі, щоб він не злетів із траси.

Тут важливий кожен нюанс. Автомобіль для "Формули-1" складається з 80 тисяч різних деталей. В одному боліді розташовано більше кілометра проводів, підключених до величезної кількості датчиків і приладів.

Кожне Гран-прі вимагає від пілота максимальної концентрації, адже управління сучасними болідами потребує одночасного контролю як за дорогою і власним фізичним станом, так і за станом боліда і чітким дотриманням вказівок диспетчера своєї команди.

Будь-яка навіть найменша похибка може коштувати перемоги. Відстань між болідами на фініші вираховують із точністю до тисячної долі секунди. Рекорд мінімальної відстані під час перетину фінішної лінії належить пілотам команди Ferrari. У 2002 році на трасі Індіанаполіс у США він становив лише 0,011 секунди.

Читайте також: Узбеки розробили для українців найдешевший автомобіль з "автоматом"

Рівень шуму під час перегонів настільки високий, що для того, щоб більш-менш комфортно спостерігати за ходом змагань із трибун, необхідно закривати вуха спеціальними затичками – інакше ризикуєте назавжди втратити слух. Та від інтересу шанувальників усе одно нема відбою.

І це незважаючи на дорожнечу перегонів. Квиток у середньому коштує від 200 до 5000 євро. А вартість невеликого місця для реклами на самому боліді сягає 25 мільйонів доларів на рік.

Це робить "королівські перегони" одними з найдорожчих у спорті для спонсорів. При цьому, на сьогодні більшість команд не відчуває фінансових труднощів і браку спонсорської підтримки.