Чайка вперше побачила воду 5 років тому. З тих пір із синьо-жовтим стягом та зі Спасом на вітрилах човен розсікав хвилі Чорного моря.

Доплив Спас до берегів Туреччини, а наступного разу до Грузії. Цьогоріч багато розсікав Дніпром.

"Робили пластові табори, робили вишколи для діток, потім ходили на козацькі зібрання в Козацьку Січ, з козаками мандрували собі", - розповів отаман залоги Роман Рось.

Зараз члени залоги шукають матеріал, щоб замінити кілька бортових дошок. Одна із них тріснула, коли під час шторму у Ялті вдарило бортом об пірс. Також треба залатати шви між дошками на палубі.

"Що можна буде наразі тут зробити - це передерти палубу оці шви повиймати повністю і закласти новим герметиком, ну процес доволі трудомісткий, кропіткий ну але це реально ну і ще щогла, її треба передерти, перелакувати", - каже член залоги Андрій Сакович.

У грошах це не космічна сума - на матеріал треба всього 4 тисячі гривень. Їх наразі шукають у спонсорів. Щоправда, рекламодавців не надто цікавить підтримка і пропаганда української козацької історії у світі.

"Дуже багато таких речей, що історія пов’язана з якимись походами, якимись козацькими історіями, які піднімають дух український, який зараз просто необхідно піднімати, то воно якось так йде на задній план і комерційно не цікавий. Оце дивно", - вважає отаман залоги Роман Рось.

А ще палиці в колеса вставляє українська бюрократія. Щоб перевезти чайку за кордон, треба безліч документів, отримати які майже не можливо. А реєстру історичних кораблів в Україні взагалі не існує. Втім у залоги "Спаса" залишається найбільша мрія - перетнути Атлантику і доплисти до берегів Америки.