Брессон обожнював бути в гущі подій. Він працював на інстинктивному, майже підсвідомому рівні. Про феноменальну реакцію та незвичні методи фотографа досі ходять легенди. Кажуть, він умів ставати "невидимим", а його моделі часто навіть не підозрювали, що їх знімають.

Свою любов до фотографії Картьє-Брессон порівнював із пристрастю до полювання. Наче мисливець, терпеливо чекав на появу здобичі. А у вирішальний момент – миттєво тиснув на спуск камери.

Французи, іспанці, американці, китайці, індуси – героями його робіт були люди з усіх куточків Землі. Від звичайних перехожих до світових знаменитостей. За роки мандрів по світу Брессон створив сотні знімків, що стали відображенням духу ХХ століття.

Він працював у провідних західних виданнях. Його роботи радо публікували Vogue, Life та Harper's Bazaar. А в кінці 40-х років разом із друзями Брессон заснував фотоагентство "Магнум", яке об'єднало найкращих фотографів-документалістів того часу. Воно успішно працює по сьогоднішній день.

Компактна 35-міліметрова "Лейка" вірою і правдою прослужила Анрі – 40 років. Аж поки якось близький друг Брессона – критик і видавець Ежен ТерАад не сказав: "Друже, у фотографії ти досяг вершини. Далі будуть лише самоповтори".

Чи справді майстер прислухався до думки товариша – невідомо. Але з 1975 року його старенька камера опинилася на полиці. Про Брессона написано більше, ніж про будь-якого іншого фотографа. На його роботах виросли покоління фотомитців.