Про це пише UAprom.

"Балчун говорить про підвищення внутрішніх ж/д тарифів, а сам має намір дати знижку для транзитних вантажів "Металоінвесту". Це просто нонсенс! Чому українські металурги повинні субсидіювати своїх зарубіжних конкурентів, у тому числі російських? В такому випадку, нехай "Укрзалізниця" дає знижки рударям на західних переходах, вони їм теж не завадять", сказав він.

За його інформацією, зараз ведуться переговори про надання знижок в обсязі $30-40 млн на транзитні перевезення вантажів. "Ці недоотримані доходи УЗ згодом захоче компенсувати шляхом підвищення тарифу для своїх внутрішніх споживачів. Де логіка?" дивується Каленков.

Глава "Укрметаллургпрома" також зазначив, що досі "Укрзалізниця" не оприлюднила інформацію про те, на які цілі були направлені отримані їй кошти від попередніх підвищень – 9 млрд грн від 30%-ного зростання в 2015 році і 4,5-5 млрд грн, які залізничники очікують отримати від підвищення в поточному. "Куди пішли гроші від попередніх індексацій? Обіцяли звіт, обіцяли масштабну інвестпрограму, а їх ніхто в очі не бачив", дивується він.

Крім того, президент "Укрметаллургпрома" висловив нерозуміння, для чого наймали дорогого західного менеджера для УЗ, коли він робить все те, що робили його попередники – підвищує тарифи, неефективно витрачає кошти, не звітує за мільярдні витрати.

При цьому Каленков нагадав, що приховані резерви додаткового джерела доходу для УЗ лежать в площині боротьби з корупцією. "Ще недавно йшлося, що на корупційних схемах "Укрзалізниця" втрачає до 20 млрд грн. Знайдіть ці гроші, вони набагато більше, ніж ті, які будуть отримані від підвищення тарифів", підкреслив він, додавши, що Балчун особисто обіцяв премєр-міністру 7 млрд грн. І якщо глава УЗ це зробить, то підвищувати ж/д тарифи не доведеться.

"Металурги відмовляються інвестувати в корупцію і неефективність УЗ, наявність яких визнають самі керівники залізниці. Крім того, ми відмовляємося компенсувати простої, позначаються на прибутковості УЗ, в тому числі через невміння організувати перевізний процес: зриваються плани поставок з-за несвоєчасної доставки дизпалива. А саме ДТ як купували, так і закуповується неефективно, за завищеними цінами", сказав він.

Каленков вважає, що тільки після вирішення всіх цих проблем можна говорити про індексацію. Більш того, вважає глава "Укрметаллургпрома", до тих пір поки в Україні не буде створено незалежний регулятор на транспорті, не можна вести мову про підвищення залізничних тарифів на вантажоперевезення.

"Не повинно бути підвищення тарифів і зміни у ставках тарифів до трьох пір, поки не буде створено незалежний регулятор на транспорті. В цьому органі не буде конфлікту інтересів і корупційної складової. Ми сподіваємося, що він буде проводити нормальну економічну та промислову політику", сказав він.

За його словами, про це представники гірничо-металургійного комплексу говорили премєр-міністру Володимиру Гройсману на розширеній нараді в Кабміні з проблем галузі, яке відбулося 2 вересня і мають намір наполягати на наступній зустрічі, запланованої в кінці місяця.

"Ми наполягаємо на тому, що в цьому питанні існує конфлікт інтересів. Не може сама "Укрзалізниця" постійно підвищувати тарифи. Це державна монополія. Зрозуміло, що свою неефективність залізничники намагаються списати на більш високі тарифи", зазначив А. Каленков.

При цьому голова Асоціації висловив сумніви, що УЗ вдасться отримати додатковий дохід, підвищивши тарифи. "Гірничо-металургійний комплекс, який перевозить більше половини усіх вантажів УЗ, знаходиться в критичному стані. Тому будь-яке підвищення тарифів просто призведе до пропорційного скорочення вантажних перевезень. Від такої політики "Укрзалізниця" отримає тільки збитки", резюмував він.

Нагадаємо, що 20 вересня глава "Укрзалізниці" Войцех Балчун заявив про намір підвищити тарифи на вантажні залізничні перевезення в 2017 році. "Вантажні тарифи для нас – ключовий елемент стабілізації ситуації у всій компанії. У поточному році, з 30 квітня, підвищилися вантажні тарифи, хоча планувалося два етапи підвищення. Думаю, що в наступному році таке підвищення також відбудеться. Ми хочемо, щоб це сталося якомога швидше – в першому кварталі 2017 року", повідомив він.

Крім того, стало відомо, що російська гірничо-металургійна компанія "Металоінвест" має намір домогтися від "Укрзалізниці" знижки до транзитного тарифу для перевалки в морпорту "Південний" 5 млн тонн гірничорудної продукції. При цьому росіяни вже отримали знижену ставку перевалки в морпорту.