16 серпня 2005. Катастрофа MD-82 під Мачікесом

Кількість загиблих: 160
Причина: Помилка екіпажу
Місце: Сьєрра-де-Періха (Венесуела)
Літак: McDonnell Douglas MD-82
Авіакомпанія: West Caribbean Airways (Колумбія)

Авіакатастрофа, що сталася рано вранці у вівторок 16 серпня 2005 року на північному заході Венесуели в околицях міста Мачікес (штат Сулія). Авіалайнер McDonnell Douglas MD-82 колумбійської авіакомпанії West Caribbean Airways виконував чартерний рейс WCW708 з Панами в Мартініку. Після заняття ешелону 330 (10 кілометрів) екіпаж повідомив про відмову двигунів, а через кілька хвилин літак впав на землю. У катастрофі загинули 160 осіб, що робить її найбільшою на території Венесуели і за участю MD-82.

22 серпня 2006. Катастрофа Ту-154 під Донецьком

Кількість загиблих: 170
Причина: Помилка екіпажу
Місце: Суха Балка, Донецька обл. (Україна)
Літак: Ту-154M
Авіакомпанія: Пулково (Росія)

При польоті над територією України в умовах сильної грози екіпаж на висоті понад 11 000 метрів різко, протягом 10 секунд (зі швидкістю близько 83 м/с) злетів вгору, після чого впав у плоский штопор і приблизно через 3 хвилини впав на землю, врізавшись в схил неглибокого яру, за півтора кілометри на північний захід від невеликого селища Суха Балка Дзержинської міської ради Донецької області.

Швидкість зближення літака із землею в останні секунди становила понад 300 км/год. Всі, хто перебував на борту, загинули на місці події. Аналіз розшифровки записів мовного і бортового самописців показали, що екіпаж до останньої миті намагався на одному працюючому двигуні маніпуляціями вивести літак з плоского штопору, проте зусилля виявилися марними.

18 липня 2007. Катастрофа A320 в Сан-Паулу

Кількість загиблих: 199
Причина: Мокра злітно-посадкова смуга, помилка екіпажу
Місце: Сан-Паулу (Бразилія)
Літак: Airbus A320-233
Авіакомпанія: TAM Airlines (Бразилія)

Рейс JJ3054 вилетів з аеропорту Салгадо Філью в Порту-Алегрі в аеропорт Конгоньяс в Сан-Паулу. Після приземлення літак не зміг вчасно загальмувати на слизькій від дощу злітній смузі, перетнув міську автотрасу, розташовану поруч з аеропортом і врізався в будівлю. Спочатку літак врізався в ангар, в якому зберігалися вантажі і невеликий запас авіаційного палива авіакомпанії TAM Express, а потім повністю в'їхав в будівлю цієї авіакомпанії, де пролунало кілька потужних вибухів і почалася сильна пожежа. В результаті катастрофи загинуло 199 осіб — 187 людей в літаку і 12 на землі. У Бразилії було оголошено триденну жалобу.

20 серпня 2008. Катастрофа MD-82 в Мадриді

Кількість загиблих: 154
Причина: Технічна несправність, помилка пілотів
Місце: Мадрид (Іспанія)
Літак: McDonnell Douglas MD-82 (DC-9-82)
Авіакомпанія: Spanair (Іспанія)

Літак виконував рейс JK 5022 на Канарські острови, але через кілька секунд після зльоту впав на землю. З 172 пасажирів, що перебували на його борту, вижило 18. Виконавши розгін по злітно-посадковій смузі на 500 метрів довше звичайного, літак піднявся в повітря. Вже поза смугою лайнер вдарився об землю хвостовою частиною, і вона відвалилася від фюзеляжу. Потім тричі протягом майже 1200 метрів літак підстрибував і бився об землю, а потім впав недалеко від водойми.

1 червня 2009. Катастрофа А330 в Атлантиці

Кількість загиблих: 228
Причина: Помилка пілотів
Місце: Атлантичний океан (650 км від Бразилії)
Літак: Airbus A330-203
Авіакомпанія: Air France (Франція)

Найбільша в історії Air France авіакатастрофа. Airbus A330-203 авіакомпанії Air France, що виконував рейс AF447 за маршрутом Ріо-де-Жанейро — Париж, впав у води Атлантичного океану. Загинули 228 осіб. У бразильському штаті Ріо-де-Жанейро 1 червня був оголошений триденний траур, а у Франції в соборі Нотр-Дам-де-Парі 3 червня відбулося жалобне богослужіння, на якому був присутній президент Ніколя Саркозі.

Остаточний звіт про катастрофу був оприлюднений на прес-конференції 5 липня 2012 року. В якості причин авіакатастрофи в ньому називається обмерзання трубок Піто, подальше відключення автопілота і неузгоджені дії екіпажу, які призвели до звалювання, вивести літак з якого екіпаж не зміг.

29 червня 2009. Катастрофа А310 під Мороні

Кількість загиблих: 152
Причина: Складні погодні умови, дезорієнтація пілотів
Місце: Коморські острови
Літак: Airbus A310-300
Авіакомпанія: Yemenia (Ємен)

Пасажирський літак Airbus A310-324 авіакомпанії Yemenia, що летів рейсом 626 з Парижа з пересадкою в Ємені (м. Сана) і прямував на Коморські Острови, розбився при заході на посадку о 23:30 за середньоєвропейським часом 29 червня 2009 року. На борту було 153 людини (142 пасажири і 11 членів екіпажу, з них — 66 громадян Франції).

Літак впав в Індійський океан в територіальних водах Коморських Островів за кілька хвилин до посадки. З 153 пасажирів і членів екіпажу, що перебували на борту авіалайнера в момент катастрофи, вижила тільки 14-річна Байя Бакарі. Дівчинка отримала травми середньої тяжкості — опіки і перелом ключиці.

15 липня 2009. Катастрофа Ту-154 під Казвіном

Кількість загиблих: 168
Причина: Відмова двигуна
Місце: Джаннатабад (Іран)
Літак: Ту-154М
Авіакомпанія: Caspian Airlines (Іран)

Ту-154, що виконував рейс 7908 Caspian Airlines з Тегерана в Єреван розбився на північ від села Джаннатабад в провінції Казвін на півночі Ірану. Всі 168 осіб, які перебували на борту, у тому числі 15 членів екіпажу, (громадяни Ірану , Вірменії та Грузії) загинули. Серед пасажирів була юнацька збірна Ірану з дзюдо.

Літак розбився через 16 хвилин після зльоту з Міжнародного аеропорту Імам Хомейні в Тегерані. Лайнер різко змінив курс і почав стрімко втрачати висоту, екіпаж на запити диспетчерів і найближчих екіпажів не відповідав. Через 3 хвилини після початку падіння з ешелону лайнер розбився в полі. На місці катастрофи утворилася воронка завглибшки 10 м. Уламки літака розлетілися на видалення більше 300 м, остання чорна скринька була знайдена на відстані в 4 км від місця аварії.

28 липня 2010. Катастрофа A320 під Ісламабадом

Кількість загиблих: 152
Причина: Погодні умови, помилка пілотів
Місце: Ісламабад (Пакистан)
Літак: Airbus A321-200
Авіакомпанія: Airblue (Пакистан)

Катастрофа сталася в передгір’ї Гімалаїв. Пасажирський літак Airbus A321-200 авіакомпанії Airblue, що виконував рейс ED202 за маршрутом Карачі-Ісламабад, вилетів з пункту відправлення о 07:50 за місцевим часом. О 9:43, при підльоті до міжнародного аеропорту імені Беназір Бхутто, авіадиспетчери втратили зв'язок з екіпажем. В цей же час Airbus A321-200 врізався в пагорби Маргалла. На місці катастрофи виникла пожежа.

Спочатку ЗМІ повідомляли про вижили пасажирах. Місцеві лікарні були переведені на екстрений режим роботи, але пізніше інформація про врятованих була спростована владою. Серед людей, що перебували на борту літака, було четверо іноземців — по одному громадянину Австрії і Сомалі, і двоє з США. Всього було 146 пасажирів, серед яких 20 жінок і 5 дітей, і 6 членів екіпажу.

3 червня 2012. Катастрофа MD-83 в Лагосі

Кількість загиблих: 163
Причина: Відмова двигунів
Місце: Лагос (Нігерія)
Літак: McDonnell Douglas MD-83
Авіакомпанія: Dana Air (Нігерія)

На відстані 20 км на північ від аеропорту Лагоса екіпаж повідомив про відмову обох двигунів. Приблизно о 15:30 за місцевим часом літак впав на густонаселений житловий квартал Іджу Ішага, недалеко від аеропорту, після чого розвалився на частини і загорівся.

На борту літака перебували 153 людини. На борту лайнера було не менше шести громадян Китаю і 7 громадян США. Серед загиблих було кілька високопоставлених осіб, у тому числі два генерали, кілька членів правління і співробітників Центробанку Нігерії. У будинку, на який впав літак, проживало не менше 40 осіб.

8 березня 2014. Катастрофа Boeing 777 в Індійському океані

Кількість загиблих: 239
Причина: Невідома
Місце: Південь Індійського океану
Літак: Boeing 777-200ER
Авіакомпанія: Malaysia Airlines (Малайзія)

У ніч на 8 березня 2014 року було втрачено зв'язок з літаком Boeing 777-200ER, що виконував рейс MH370 з Куала-Лумпура (Малайзія) в Пекін (Китай), коли він перебував над Південно-Китайським морем. Літак також зник з екранів радарів. На борту перебувало 239 осіб, із них 12 членів екіпажу і 227 пасажирів. Рейс виконувався авіакомпанією Malaysia Airlines спільно з China Southern Airlines. Пошукова операція, що тривала протягом березня — червня результатів не дала. Пізніше було встановлено, що на авіалайнері невідомі особи відключили системи зв'язку, але при цьому літак істотно відхилився від курсу та перебував у повітрі ще не менше 7 годин. У результаті, ймовірно, він зазнав катастрофи в південній частині Індійського океану та всі, хто були на борту, загинули.

17 липня 2014. Збиття Boeing 777 під Донецьком

Кількість загиблих: 298
Причина: Влучання зенітної ракети російського комплексу "Бук"
Місце: Грабове, Донецька обл. (Україна)
Літак: Boeing 777-2H6ER
Авіакомпанія:Malaysia Airlines (Малайзія)

Один із набільш кривавих епізодів за час протистояння на Донбасі. За кількістю жертв катастрофа стала найбільшою в історії України. За версією української влади та міжнародних експертів, літак було збито проросійськими терористами за допомогою зенітно-ракетного комплексу "Бук" з підконтрольної їм території. Кремль озвучив абсурдну версію, що лайнер збив український штурмовик Су-25.

28 грудня 2014. Катастрофа A320 в Яванському морі

Кількість загиблих: 162 (знайдено 101 тіло)
Причина: Встановлюється
Місце: Яванське море, поблизу Калімантана (Індонезія)
Літак: Airbus A320-216
Авіакомпанія: Indonesia AirAsia (Індонезія)

Катастрофа сталася в Яванському морі поблизу узбережжя острова Калімантан. Авіалайнер виконував регулярний пасажирський рейс 8501 за маршрутом Сурабая - Сінгапур і о 5:35 місцевого часу з 155 пасажирами і 7 членами екіпажу на борту вилетів з аеропорту Сідоарджо. Політ при цьому проходив над Яванським морем в умовах грози. На 27 хвилині польоту екіпаж доповів про ухилення з маршруту для обходу грози, але через 6 хвилин рейс 8501, який перебував між Калімантаном і Явою, зник з екранів радіолокаторів, а ще через кілька хвилин зник і зв'язок з екіпажем. Через два дні пошукові кораблі виявили в морі уламки авіалайнера.