Про роль Насірова у владі

– В першу чергу я б сказав все-таки, що я реформатор. У процесі того як ми реформуємо, ніхто не забирає задачу щодня збирати податки. І збирати податки, треба розуміти, що це не просто завдання: це, по-перше, важке завдання, по-друге, це дуже актуальне завдання в наш сьогоднішній час і дуже відповідальне. Тому що для держави податки – це формування її дохідної частини. Для того, щоб у видатковій частині бюджету можна було врахувати все: і армію, і пенсії, і зарплати. Медицину, навчання і так далі. Тому тут зараз важко сказати, що важливіше – актуальність збирання податків або актуальність реформи.

Про податкову реформу

– У перших числах вересня була Національна Рада Реформ, на якій були представлені та обговорені дві концепції, це був дуже важливий крок. На жаль, після цього, процес трохи загальмувався. З боку Фіскальної служби, ми винесли всі пропозиції стосовно адміністрування податків. Ми їх показали Міністерству Фінансів, показали комітетові, показали громадськості. І велика частина з них була врахована фактично в тих концепціях, які були запропоновані.

– Насправді якесь спілкування вже йде, якщо можна так сказати, за кадром. Але коли буде проект закону, тоді і я, в тому числі, зможу його побачити.

Про спрощення для громадян

– Важливо те, щоби кожна людина розуміла. Якщо у нас будуть прості ставки, назвемо, 20% ЄСВ (єдиного соціального внеску) і 20 або 15, або 10% прибуткового податку. Кожен громадянин знатиме, що це ось конкретна ставка, яку він, щоб отримати свою зарплату на руки, заплатив в бюджет.

Про сплату податків

Я вважаю Україну і українських громадян дуже патріотичними. Мені дуже-дуже шкода, що патріотизм іноді закінчується, коли треба заплатити податки, наприклад.

Реформи

Я можу говорити про нашу службу та про процеси реформування, які розпочались, наразі вони не є дуже прості. Але, у нас є вже конкретні результати. Ці результати у цифрах.

Я повинен відзначити, що більшість питань щодо податкової реформи є прерогативою Верховної Ради і Кабінету Міністрів.

Бізнес в тіні

Це дуже важливе питання. Я його піднімав багато разів, особливо з міжнародними організаціями. Я їх просив допомогти зробити звіт про те, скільки в Україні бізнесу перебуває в тіні. У всіх європейських країнах цей звіт називається tax gap report. Він нам потрібен, щоб політики не називали різні цифри.

Без цих цифр складно говорити про ефективність нашої роботи. Хорошим прикладом буде ПДВ. З травня по липень ми запобігли роботу фіктивних підприємств. У серпні ми отримали результат — це було плюс 28% до середньомісячних надходженнях.

28%, я вважаю, це просто божевільні цифри.

Тобто, якщо у нас спочатку року за кожен місяць збиралося приблизно 7,4 мільярда гривень ПДВ, то у серпні ми зібрали — 9,7 і такі ж результати у нас йдуть у вересені та жовтні.

Відшкодування ПДВ

Торік, у грудні, були внесені зміни у законодавство щодо автоматичного режиму відшкодування ПДВ. Тобто, там йшлося про критерії, яким повинні відповідати, підприємства, щоб їм відшкодовували ПДВ автоматично.

Я можу зараз запевнити, що автоматичний процес відшкодування працює. Ним користуються кілька тисяч компаній.

Якщо підприємство не потрапило у так званий "автомат", то йде швидка перевірка цих сум у звичайному режимі. Вони отримують у цьому або в наступному місяці повернення свого ПДВ.

Маски-шоу в інтернет-магазинах

Системний контроль повинен означати системний контроль. Я можу навести конкретні приклади. Ось конкретний приклад: скільки у нас в Україні телефонів Iphone? Ось, скільки я ним користуюся, стільки і є ця проблема з їх ввезенням.

Є й хороші приклад — компанія Samsung вирішила питання легального ввезення своєї продукції до України. Оплачуються всі платежі, які потрібні при розмитненні. А ось у компанії Apple інша політика, вони офіційно розмитнюють 500 штук, а все інше їде як-небудь.

Я користуюся тим Iphone, який купив за кордоном.

Наше завдання перевіряти весь ланцюжок: що роблять дистриб'ютори та оптові склади і що продається у роздріб. І, природно, йде низка перевірок. І при кожній перевірці ми щоразу знаходимо і вилучаємо нелегальну продукцію.

Перевірки в IT-компаніях

Абсолютна більшість перевірок по IT-компаніям — це були перевірки не фіскальної служби, а перевірки міліції. Ситуація у Харкові — це була перевірка міністерства внутрішніх справ. Перевірки, що мали місце у Львові, я можу детально подивитися і розібратися у цих фактах.

Крім того, я буду повністю підтримувати інвестиційний клімат в Україні, і, тим більше, наше "міжнародне обличчя" — як ми ставимося до бізнесу, який бізнес ми залучаємо і так далі.

Скандал з "Сінево"

З цієї компанії мій перший заступник Сергій Васильович Білан дуже детально описав ситуацію на своїй сторінці в Facebook.

У нас дійсно були дзвінки журналістів, були дзвінки громадськості. У нас запитували: "Як же так, це ж іноземна компанія, вона повинна працювати чисто".

А виявляється, що в 2012-2013 роках у них було досить багато не зовсім легальної діяльності. Податковим компромісом вони не скористалися. А компанії, від яких вони отримували послуги, ми вважаємо фіктивними.

Історію про те, що податківці вимагали доплатити 20 мільйонів гривень, я не можу не спростувати, не підтвердити.

"Наїзд" на Шустера

Часто піднімалося питання оприлюднення списку всіх фіктивних підприємств, але ми не можемо це зробити, поки це не доведено у суді. Якщо говорити про ЗМІ, то в цьому списку опинився б не тільки "Шустер".

До прикладу, багато компаній не платять зарплату легально, а платять її у конвертах. І нам доводиться доводити це, а потім вже карати.

У нас ця проблема в суспільстві починаючи з Верховної Ради, де зарплата депутата 4,5 тисячі гривень. Ніхто з них не живе на ці гроші.

Більше – дивіться в інтерв'ю.