Міжнародні рейси затримувалися на 10-16 годин

З 8 червня аеропорт Бориспіль почав працювати із перебоями. Про затримки рейсів повідомила компанія "Аеросвіт". 11 червня "Аеросвіт" затримував вже десятки рейсів із сотнями пасажирів на виліт та приліт.

“Лечу я в Одесу, близько 8 годин чекаю цей літак, наразі рейс вкотре відкладається”, - розповідає пасажир Віктор Соломонов.

“Я - професор з Болгарії, їду в Бангкок, де в мене конгрес, мене чекають, у мене доповідь, а я не знаю, що робити, я буду сидіти тут”, - додає ще один пасажир Насі Хаджива.

Внутрішні рейси затримувались на 3-4 години. Міжнародні - на 10-16. Рейс до Пекіну взагалі скасували. Під питанням 11 червня залишались рейси в Донецьк, де відбувався матч Франція-Англія. Фанати ризикували дивитись гру по телевізору, так як "Аеросвіт" переносив вильоти на невизначений час. Затримався навіть посол Великобританії, який летів на матч своєї збірної. У представництві авіперевізника офіційно пояснили - проблема виникла через невчасну поставку літаків, котрі замовила компанія.

Головна причина збоїв - несподіване для компанії виведення з експлуатації у травні цього року чотирьох літаків зарубіжних перевізників-партнерів та затримка із поставкою двох нових повітряних суден із незалежних від "Аеросвіту" причин. Це суттєво обмежило можливості компанії у резервуванні літаків.

Запізнення - і на залізничній дорозі

Славнозвісний швидкісний Хюндай приходив не за розкладом. На 40 хвилин він запізнився на шляху до Донецька та на дві години до Львова.

“Я вчора підписав указ, що якщо експрес-потяг запізнюється більш як на 30 хвилин - значить ми зобов'язані повернути гроші, різницю між експресом та купейним вагоном - просто зобов'язані, без пояснень. Я думаю, що ми до "Аеросвіту" ми приймемо найжорсткіші заходи”, - сказав віце-прем’єр-міністр України Борис Колесніков.

Решта потягів на "Укрзалізниці" прибували без збоїв. Але й напливу пасажирів тут не було.

“Значного збільшення пасажиропотоку у нас не відбулось. На дні проведення матчів у Львові, Харкові, Донецьку призначались додаткові потяги - з Києва, з Харкова, тому попит пасажирів, який був на ці місця, ми задовільнили”, - заявив начальник пасажирської служби Південно-Західної залізниці Олександр Болдов.

У Борисполі - ситуації інша. За перший тиждень ЄВРО пасажирів тут на 20% більше, ніж зазвичай. Допомогти мав зведений спеціально до ЄВРО-2012 термінал "Д". Але зі стартом чемпіонату тут раділи лише двом чартерним рейсам. Фани через термінал "Д" поволі почали з'їжджатися під кінець першого турнірного тижня, але лише чартерами.

Проблема нелегального таксі

Регулярні рейси тут обіцяють тільки ближче до осені. А от коли нарешті врегулюють ринок таксі - невідомо. Ціни на перевезення зі стартом ЄВРО здивували не лише гостей столиці, але й киян.

“У нас вчора був гість, скористався послугою таксі на вокзалі, підійшов до машини: доїхати треба було з вокзалу до вулиці Володимирівської - це три чи чотири кілометри, а йому сказали - 80 гривень, сторгувався на 50. У машині він сказав, що у відрядженні і йому потрібен чек. На що йому був виданий пустий чек, йому сказали - "ви самі собі впишіть, скільки вам потрібно”, - говорить заступник голови громадської ради при КМДА Андрій Антонюк.

З іноземців часто беруть взагалі по 50 євро, кажуть у таксомоторній асоціації. Все через те, що 95% таксистів працюють нелегально і формують тариф на свій розсуд.

Тільки в столиці, за підрахунками української таксомоторної асоціації, - 25 тисяч таксистів-нелегалів. Чиновники розводять руками та радять обирати дешевші варіанти.

“Це тіньовий бізнес, який треба легалізувати. І це тема другого піврічча поточного року. Але найближчім часом ми вплинути на це не зможемо.І тут треба вибирати між 50 і 80 гривнями - 50 гривень”, - додає голова КМДА Олександр Попов.

Водночас, чиновники радіють - іноземці все ж їдуть. За тиждень ЄВРО Україна зустріла понад 100 тисяч вболівальників. Щоправда, чимало з них їдуть в країну лише на день гри своєї збірної.