Згідно "реформи" РНБО, де-юре Олександр Турчинов стає одним з координаторів діяльності колегіального органу, а де-факто - керманичем. Тобто, нова редакція профільного закону перетворює РНБО на центр реального політичного впливу, а його секретаря - на фігуру, яку можна порівняти за вагою з президентом, прем'єром і спікером, пише ZN.ua.

Суть пропонованих нововведень складається з декількох параметрів. По-перше, якщо раніше РНБО тільки розглядала питання, які стосувалися сфери безпеки і оборони і подавала президенту відповідні пропозиції, то тепер вона уповноважена ще й приймати рішення. А ці рішення стосуються проектів державних програм, доктрин, директив, наказів, законів.

Якщо у попередній редакції закону РНБО здійснювала поточний контроль над діяльністю органів виконавчої влади у сфері національної безпеки і оборони, то згідно з новою редакцією, вона повинна буде координувати і контролювати діяльність цих органів.

Крім цього вона повинна здійснювати координацію і контроль над діяльністю виконавчих органів у сфері протидії корупції, забезпечення громадського порядку та боротьби зі злочинністю.

Згідно з нововведеннями, апарат Ради національної безпеки стає юридичною особою, а його робота здійснюється у відповідності зі спеціальним регламентом РНБОУ, який затверджується Указом президента,
— йдеться в статті.

Крім того, істотно уточнюються повноваження секретаря Радбезу - він подає президенту на затвердження положення про апарат Радбезу, його структуру та штатний розпис. Окрім того, голова РНБО здійснює в період між засіданнями Ради безпеки координацію і контроль над виконанням рішень Ради, центральними і місцевими органами виконавчої влади, правоохоронними органами, військовими формуваннями і т. д. і т. п.

Також секретар Радбезу організовує роботу ставки Верховного головнокомандуючого в разі її створення, а також бере участь у розгляді пропозицій щодо кандидатур на посади в органах державної влади, діяльність яких пов'язана з питаннями національної безпеки і оборони, а також вносить на розгляд президента пропозиції щодо призначення та звільнення керівництва військових формувань і правоохоронних органів та інше.

Як йдеться в статті, ці та інші нововведення в закон вже викликали подив у правознавців і головного науково-експертного управління Верховної Ради. У своєму висновку парламентські юристи звернули увагу на те, що деякі з новоявлених повноважень Радбезу просто не можуть бути віднесені до її компетенції.

До слова, наступне засідання Ради національної безпеки і оборони Петро Порошенко скликав на понеділок.