До речі, правильно розпоряджатися коштами навчають у Європі ще зі шкільних лав. А от інша річ, коли довірою та необізнаністю споживачів користуються недобросовісні установи. Заманлива неправдива реклама, приховані відсотки, непрозорі умови угоди - все це давно стало традиційним явищем для українського фінансового ринку. У Світовому банку знають, як запобігти шахрайству. Пропонують провести масштабну реформу.

“Потрібно створити регулятор, який би відповідав за якість фінансових послуг, наприклад, агентство з питань захисту прав споживачів. До того ж, треба провести реформу щодо колекторської діяльності й ухвалити закон про особисте банкрутство, аби споживач міг реструктуризувати свій борг”, - каже представник Світового банку С’юзен Рутледж.

Європейські фахівці радять також створити й фінансового омбудсмена. Це юридична чи фізична особа-арбітр, яка неупереджено розглядає скарги споживачів. І робить це безкоштовно, щоправда, за невирішені спори на великі суми братиметься суд. Решту випадків арбітр візьме на себе. Таку практику успішно запровадили у Чехії, Польщі, Голландії, Великобританії. А от до санкцій міжнародні експерти ставляться обережно. Кажуть, це остання інстанція. Головне - правильно організувати гравців ринку.