Отож цим нелегально займаються місцеві рибалки. Знайдені артефакти вони збувають на чорному ринку, причому часто - за безцінь.

“Вже більш як два роки усі державні програми з пошуку скарбів лишаються замороженими. Фірми, які працюють легально також не мають права на підводні розкопки. Відповідно усе дістається дилерам з чорного ринку. Ми не просто втрачаємо гроші, ми втрачаємо культурну спадщину”, - каже археолог Фред Добберфул.

Через Індонезію пролягали основні торгові маршрути з Азії в Європу та на Близький Схід. Вантаж затонулих кораблів дуже багато коштує і є історично цінним, адже більшість суден пішли на дно ще в XVII сторіччі.

Наразі індонезійцям вдалося знайти майже 500 кораблів, але, як кажуть археологи, їх може бути ще як мінімум удвічі більше. Вони вимагають, аби влада нарешті визначилася з власними шукачами і не залишала усе для злодіїв і мародерів.