У 2014 рік ціни на гречку зросли більш ніж у 2 рази: з 8-9 грн на початку року до 18-20 грн у грудні. Експерти аграрного ринку схильні пояснювати підвищення тим, що ряд підприємств навмисно притримує запаси гречки на складах, щоб продати її пізніше – дорожче.

Як черговий ажіотаж на гречку вплинув на торгівлю онлайн?

Оскільки Allbiz є В2В-платформою, яка збирає, насамперед, підприємців, отримана статистика допомагає зрозуміти настрої малого та середнього бізнесу й скласти загальну картину ситуації на ринку.

Впродовж року інтерес відвідувачів Allbiz до гречки залишався приблизно на одному рівні. Різкий сплеск – у 4 рази в порівнянні із середньорічним показником – стався в листопаді. Каталізатором виступив ажіотаж у Росії. У грудні, коли ціни на гречку підвищилися найбільш суттєво (з 12 до 18-20 грн), відвідуваність сторінок, де вона представлена, зросла на 19,6% порівняно з листопадом. Відвідувачі Allbiz шукали онлайн дешевші пропозиції.

Цікаво, що в листопаді-грудні підвищувався інтерес і до іншої крупи – рису. Але не так істотно: в 2 рази в порівнянні із середньорічним показником і в 3,5 рази в порівнянні з річним мінімумом, зафіксованим в червні.

У січні цього року популярність гречки знизилася вдвічі порівняно з груднем. Отже, є підстави вважати, що ажіотаж вщух.

Статистика про кількість замовлень, що надійшли через систему Allbiz, також демонструє різкий сплеск попиту на крупи в грудні. На гречку – в 2,5 рази в грудні в порівнянні з листопадом. На рис – в 2 рази. При цьому в січні порівняно з жовтнем кількість запитів зменшилася всього на 2-3%.

Таким чином, статистика центру показала, що представники ринку електронної комерції гостро відреагували спочатку на листопадовий ажіотаж, що поширився з Росії в Україну. А потім і на грудневе подорожчання гречки. Але вже в січні онлайн-сегмент ринку крупи заспокоївся, хоча й не повернувся до показників минулої зими.

Читайте також: Ціни на молочні продукти можуть впасти