Влада все зробила неправильно, – Микола Томенко

За рік після Євро-2012 стало зрозуміло: аеропорти простоюють, стадіони нема за що утримувати, а подорожі на куплених нашвидкуруч поїздах "Хюндай" схожі на російську рулетку.

"Влада - точно не пройшла випробування, все, що планувала, все зробила неправильно, все навпаки: будувала стадіони, там, де не треба було будувати, аеропорти, не такі, як треба було будувати, вже не кажу про кошториси, завищені суми. Такого рівня події, коли використовуються бюджетні кошти, очевидно, повинні давати більший результат, ніж дало Євро", - вважає голова комітету ВР з питань свободи слова та інформації Микола Томенко.

Зараз 90% українських доріг - у неналежному стані

Зараз лише 10% автошляхів, збудованих до Євро, у більш -менш належному стані. Чиновники звітують - в травні залатали 3 мільйони кілометрів доріг, лишилось 5 мільйонів. Експерти переконані - державні інвестиції у автошляхи були марними.

За вимогою УЄФА, Україна звела найсучасніші стадіони. Так, реконструкція Олімпійського обійшлася українським платникам податків у 550 мільйонів доларів, "Арена Львів" коштувала 200 мільйонів, частково держава сприяла будівництву "Металісту" у Харкові і тільки стадіон "Донбас Арена" будувався за кошти інвесторів.

Зараз взірцеві стадіони здебільшого пустують. Аби окупити їхнє утримання, міста частіше проводять тут неспортивні заходи. Аналогічна ситуація і з аеропортами. Хоч міста тепер і мають оновлені сучасні повітряні ворота, але низький пасажиропотік не дає можливість швидко повернути вкладені інвестиції.

Україна і Польща досі чекають на туристичний бум

Пустують й п`ятизіркові готелі. Під час чемпіонату вони "заломили" захмарні ціни, тим не менш - клієнтів було вдосталь. Та напередодні майбутніх спортивних змагань, таких як Євробаскет-2015, експерти радять представникам готельного бізнесу, наситити ринок якісними двох- , тризірковими готелями.

Туристичного буму не сталося і в Польщі

Не сталося туристичного буму і припливу інвестицій після проведення Євро-2012 і в сусідній Польщі. Попри те, що більшу половину доріг і трас будували за рахунок Євросоюзу, міста, які приймали чемпіонат, загрузли у боргах. Багато компаній, які виграли тендер на будівництво доріг, розорилися, тому деякі дороги так і не змогли добудувати.

"Приїзд великої кількості вболівальників особливо не вплинув на розвиток країни, тому важлива інфраструктура, що лишилась після Євро", - говорить міністр департаменту дотацій ЄС Ян Кшиштоф Бєлєцкий.

Європейці почали поважати Україну після чемпіонату

Та іноземні гості українську гостинність запам'ятають надовго. За даними опитування компанії GFK, більше половини респондентів після відвідин України під час Євро почали симпатизувати нашій країні. А третина опитаних хотіла б бачити Україну в ЄС у середньостроковій перспективі.