Брат сьогодні дзвонив – каже, хазяїн квартири оренду на 500 гривень підняв, то ж мій обурений цим родич планує тепер вхід до під'їзду заблокувати – з вимогою до орендодавця, який звісно в тому під'їзді і не живе – негайно знизити вартість оренди.

На моє запитання, що може треба знайти якесь інше вирішення проблеми – до прикладу, знайти дешевшу квартиру чи взагалі відмовитися від такого задоволення, як жити окремо й повернутися до батьків – брат сказав, що я нічого не розумію і що він таки примусить хазяїна знизити ціну.

Читайте також: У Києві євробляхери влаштували акцію за зниження цін на пальне

Я поставив братові наступні логічні запитання: чому від такого примусу мають страждати інші мешканці будинку, яким буде перекрито прохід? І чому власник квартири взагалі має йти йому на поступки? Адже здавання квартири в оренду – це його бізнес і заробіток. Але мій брат просто кинув слухавку...

Й так от сталося, що поки мій брат тільки планує свою акцію протесту у війні за зниження вартості оренди квартири – "євробляхери" сьогодні аналогічну акцію вже влаштували.

Перекрили центр Києва із вимогою знизити вартість пального, дуже їх обурює, що на заправках їм доводиться залишати все більше і більше грошей. Утім, такі вимоги вони висували не до заправок, а до уряду, чомусь "євробляхери" вважають: якщо Кабінет міністрів неспроможний впорядкувати ситуацію із незаконним ввезенням в країну автівок на іноземних номерах, то він спроможний продавати тим "євробляхерам" пальне дешевше. Але чи може таке зробити Кабмін і за рахунок чого?

Читайте також: Які найпопулярніші "євробляхи" серед українців

Перш ніж відповісти на це питання, розкажу, з чого складається вартість ціни бензину, який ми купуємо на заправці: 50% це закупівельна ціна, за якою заправка придбала бензин у виробника – вітчизняного чи закордонного байдуже, 5% – логістичні витрати на перевезення пального, 35% в ціні – це податки, й решта – 10%, це вже накрутка й заробіток конкретної заправки.

От тепер от і давайте думати, де тут можна зменшити вартість пального для кінцевого "євробляхера". Скажіть, чи відмовляться заправки від своєї накрутки на бензин, аби "бляхеру" було дешевше на три гривні залити бензин?

Звісно ні, бо це бізнес, і він не може працювати ані в мінус, ані навіть в нуль. Та й не хотілося б мені замість сучасного й красивого заправного комплексу знову бачити три іржаві колонки, освітлені з дороги ліхтарем.

Йдемо далі: 5% ціни – то логістичні й експлуатаційні витрати на розвезення того бензину із заводу-виробника по мережах заправок. Ці 5%, звісно, недоторканні.

Далі: 50% в ціні бензину – собівартість пального. А пальне останнім часом дорожчає, бо дорожчає нафта з якої той бензин роблять – була нафта місяць тому по 70 доларів за барель, стала 85 – відповідно й собівартість пального зросла, з цим нічого не поробиш, як би "євробляхеру" не хотілося.

Мітинг власників
Мітинг власників "євроблях" у Києві

Тож останнє, як можна знизити ціну пального – це зменшити податок, що його отримує держава. В ціні бензину податок – це десь 35%, тобто при вартості 35 гривень/літр – 12 гривень йдуть на податки.

З них: 6 гривень – ПДВ і 6 – акциз. ПДВ – знову ж таки – недоторкані. Втім, Кабмін має право зменшити акциз. Отже, з 35 гривень за літр Кабмін вправі зменшити акциз, розмір якого становить 6 гривень Скасувати – ні, лише зменшити, вполовину максимум – тобто на три гривні.

Отож, виходить, що "євробляхери" сьогодні перекрили Київ заради того, аби вимагати від Кабміну зменшити ціну пального на три гривні? Серйозно? Хм, серйозна заявка на успіх.

Але хтось скаже: і три гривні то чималі гроші! І я згоден, абсолютно. Утім, знаєте куди йдуть ті три гривні урядового акцизу на бензин – вони йдуть в дорожній фонд, з якого ремонтуються дороги.

Так, ремонтуються вони погано, ремонтуються вони повільно, але ж – ремонтуються! А от якщо взагалі зарізати той акциз, як того вимагають "євробляхери", тоді ремонтувати дороги нам взагалі не буде з чого. Розумієте, що відбувається?

"Євробляхери", які накупили собі автівок, не сплативши при цьому, на відміну від решти громадян, жодних податків до держскарбниці, сьогодні вимагали скасувати й податок на бензин, за рахунок яких ми ремонтуємо дороги. Тож, фактично, "євробляхери" пропонують нам вистрілити самим собі в ногу – за рівнем недолугості це десь поруч із пропозицією зменшити акциз на пальне.

Тож, якщо Кабмін з популістських міркувань пристане на вимоги сьогоднішніх блокувальників середмістя, то варто готуватися до уповільнення ремонтів доріг в Україні. Дотепер, за нинішніми темпами на тотальні ремонти потрібно було 50 років, ну, а стане – 100. Що 50, що 100 – нам з вами того не побачити.

А от що ми можемо побачити вже до кінця року – це бензин по 45 гривень за літр, адже нафта на світових ринках продовжує дорожчати, й експерти кажуть вже про 100 доларів за барель проти нинішніх 85-ти. Відтак й бензин здорожчає, хоч три рази блокуй те середмістя Києва.

Читайте також: Євробляхи як відновлення "справедливості" в країні суцільної контрабанди