Будівництвом залізної дороги "Північ – Південь" в обхід України, зведенням Керченського мосту та магістралі до нього, спорудженням газопроводу "Північний потік-2" – цими масштабними зусиллями Росія намагається "закрити вікно України в Європу", пишуть у статті для Financial Times заступник директора Програми з Росії та Євразії Центру стратегічних і міжнародних досліджень (CSIS, Вашингтон) Джеффрі Менкофф і директор проекту CSIS "Налагодження зв'язків з Азією" (Reconnecting Asia) Джонатан Хіллмен.

Читайте також: Будівництво Керченського моста: Росія придумала пастку для України

Хоч жоден із цих проектів не змінює ситуацію радикально, проте разом вони провокують відділення української держави від її традиційної структури торгівлі, застерігають автори публікації.

Після вторгнення Росії на територію України більшість економічних та політичних зв'язків між двома країнами обірвалася, військові дії на Донбасі зруйнували основну інфраструктуру, таку як мости та залізні дороги, і тепер, в умовах збройного конфлікту, Київ та Москва налагоджують нові контакти, здатні переорієнтувати торгові потоки, продовжують експерти.

Зусилля Росії щодо ізоляції України в економічному плані змушують Київ зміцнювати торговельні та логістичні зв'язки із Заходом. У дечому українська торгівля вже переорієнтувалася з Росії на ЄС: у 2016 році на Євросоюз припало 37% експорту з України, в порівнянні з 25% у 2012 році,
– зауважують аналітики.

Співпраця України і Заходу має бути ще продуктивнішою, радять Менкофф і Хіллмен. Цьому сприятиме модернізація інфраструктури, а саме – покращення стану українських залізничних та автошляхів, вважають вони. Також варто модернізувати пункти транспортування зерна в портах країни та місцеві фабрики, аби вироблені ними товари відповідали стандартам ЄС, наголошують експерти.

Читайте також: Яким буде наступний етап протидії агресії Росії: думка експерта

Для цього Україні потрібні інвестиції, а залучити їх необхідно шляхом активного просування реформ, йдеться у статті.