Звернення підписали керівники Федерації металургів України, "Укрметаллургпрому", Української зернової асоціації, СОЮЗУ Хіміків України, Української асоціації виробників феросплавів та іншої електрометалургійної продукції "УкрФА", Асоціації виробників цементу України "Укрцемент". Про це повідомляють "Українські новини".

Як говориться в листі, дефіцит вантажних вагонів ставить під загрозу роботу ключових вітчизняних галузей. Через системні проблеми в "Укрзалізниці" підприємства втрачають обсяги виробництва і експортну виручку, зриваються контракти зі споживачами, зростає соціальна напруга в трудових колективах.

На думку авторів документу, така ситуація склалася через штучно створений тривалий простій вагонів. Сьогодні через брак рухомого складу, запчастин і дизельного палива дефіцит піввагонів становить 13 тисяч одиниць.

"Вантажовідправники відчувають гострий дефіцит рухомого складу, проблема близька до транспортного колапсу і загрожує економічній безпеці держави в цілому", йдеться в листі.

За даними об'єднань металургів, з кінця серпня 2016 року вантажоперевезення гірничо-металургійної продукції знизилися на 10%, що призводить до скорочення обсягів виробництва сталі мінімум на 200 тисяч тонн і зменшення валютних надходжень в країну на 70 млн доларів у місяць.

Виробники мінеральних добрив для аграріїв через дефіцит вагонів змушені складувати продукцію на відкритих майданчиках, де вона стає непридатною, а підприємства зазнають збитків.

У той же час невиконання "Укрзалізницею" планів перевезень сировини і цементу вже призвело до закриття двох заводів "Дікергофф Цемент Україна".

Промисловці і аграрії просять Володимира Гройсмана доручити Мінінфраструктури і "Укрзалізниці" вжити заходів для забезпечення підприємств рухомим складом. Автори звернення пропонують впровадити механізм рівноправного доступу до користування вагонами "Укрзалізниці". Зокрема, слід впровадити практику справедливого щомісячного розподілу піввагонів між вантажовідправниками. А дані про розподіл вагонів зробити публічними.

Пропонується розглянути можливість використовувати для перевезень вагони інших залізничних адміністрацій, а також провести переговори з залізничниками Білорусі щодо повернення для експлуатації в Україні до 3 тисяч піввагонів білоруських власників вагонів.

Автори документу виступають за розробку заходів щодо жорсткого контролю нормативів за термінами доставки вантажів і відповідальності "Укрзалізниці" при порушенні цих нормативів.

Для стабілізації ситуації з поставками імпортних коксівного вугілля для експорту металопрокату і побічної продукції пропонується з 15 жовтня підвищити допустиму статичне навантаження від колісної пари вагона на рейки до 25 тонн/вісь. Внесення відповідних змін до Додатку 5 до Угоди про міжнародне залізничне вантажне сполучення дозволить збільшити доступний парк вагонів для перевезення вугілля в Україні і відвантаження на експорт в СНД металу, шлаку і щебеню.

Українські промисловці закликають розробити і впровадити механізм рівноправного доступу до користування вагоноремонтними і локомотиворемонтний потужностями "Укрзалізниці" вагонів і локомотивів, які знаходяться як у державній, так і в приватній власності.