Згідно з даними аналітичного звіту посольства Великої Британії в Україні щодо розвитку та політики підтримки малого і середнього бізнесу на Донбасі, після 2014 року понад 20 тисяч 500 підприємств були змушені переїхати до інших регіонів України або припинити свою діяльність.

Читайте також: Як b2b-платформа допоможе малому та середньому бізнесу на Сході

Тим підприємствам, що залишилися, доводиться працювати в умовах пошкодженої інфраструктури, частково зруйнованих торговельних маршрутів, обмеженого доступу до населених пунктів за лінією фронту та проблем з пошуком нових клієнтів.

Сьогодні малий та середній бізнес на Донбасі потерпає від ризиків, пов'язаних із близьким розташуванням до зони постійних бойових дій. Експерти посольства Великої Британії в Україні щодо розвитку та політики підтримки малого і середнього бізнесу на Донбасі зазначають, що за непідтвердженою інформацією, деякі постачальники відмовляються співпрацювати з донбаськими компаніями через можливі ризики. Тому багато власників магазинів змушені самі займатися закупівлею товарів та їздити у найближчі райцентри на пошту, що забирає багато часу, сил, і потребує фінансових витрат. Якщо ж сам процес замовлення автоматизувати, то завдання виглядає не таким вже й складним, а це дозволяє покращити умови ведення власного бізнесу.

Можливим рішенням цієї проблеми може стати "Вервечка" — інтернет-платформа, що допомагатиме місцевим магазинам на Донеччині та Луганщині зберегти роботу в умовах війни. Платформа забезпечуватиме автоматизацію процесу закупівлі і реалізації товару.


"Вервечка" – інтернет-платформа

Назва "Вервечка" означає мотузку, на яку нанизуються намистинки. За словами засновників проекту, вони уявляли, що магазини, позначені на карті, пов’язані одним маршрутом постачальника — це і є ті ж самі намистини на мотузці. Інтернет-платформа працюватиме з постачальниками товарів та роздрібними бізнесами, типу продуктових лавок та невеликих магазинів на Донбасі.

Як працюватиме "Вервечка"?

Платформа буде показувати, який саме товар постачальники возять у місцезнаходження власника торгівельної точки. Система автоматично підтягуватиме усіх постачальників, які возять необхідний покупцеві товар до конкретного місцерозташування.

Ще одна перевага платформи — вона дозволяє відслідковувати місцезнаходження замовленого товару на карті. Це дозволить економити не лише гроші, але й час. Окрім цього система автоматично повідомлятиме підприємців про акції та знижки постачальників.

"Вервечка" прискорює взаємодію постачальників з клієнтом, адже в режимі реального часу повідомляє підприємців про акції та знижки постачальника.

Також платформа буде корисною для самих постачальників, адже слугуватиме джерелом аналітики, систематизуючи інформацію — хто, де, скільки та яких товар замовляє. Завдяки цьому і постачальники і дистриб'ютори зможуть налагодити більш ефективну співпрацю. А система відгуків та рейтингів допоможе оцінювати надійність кожного підприємця та постачальника.

Інтерес до проекту вже продемонстрували підприємці з Торецька, Маріуполя, Курахового, Слов'янська, Волновахи, Сєверодонецька та інших міст Сходу. Вже понад 50 компаній висловили бажання першими протестувати "Вервечку", коли її запустять. А після закінчення грантових умов, розробники планують масштабувати роботу платформи на територію всієї України.

Наразі "Вервечка" є на етапі розробки, а її офіційний запуск планується на жовтень 2018 року.

Читайте також: Україна домовилась з МВФ про ціну на газ, – глава "Нафтогазу"