Україна має переймати кращу практику з утилізації авто в Європейського союзу, упевнені фахівці. Адже в Європі, на відміну від України, вже давно сформована дієва система переробки транспортних засобів. В Україні після підписання Президентом законів про введення екологічного податку на утилізацію автотранспорту виникла дискусія щодо обґрунтованості ставок податку. Разом з тим, згодом податок може зменшуватися пропорційно розвитку утилізаційної інфраструктури.

«Віримо й будемо працювати в напрямку, що при розвитку цієї інфраструктури податок буде зменшуватися. Однак на сьогодні це єдине джерело для формування фонду виплат бонусів автовласникам, які будуть здавати свої авто в утилізацію», - говорить директор департаменту асоціації Укравтопром Георгій Овсянников.

Зазначимо, в ЄС утилізація автомобілів – звична екологічна практика. У результаті більшість матеріалів підлягають вторинному використанню. Водночас в Європі діє жорсткий контроль за правильною утилізацією транспортних засобів. Зокрема у Франції за викинутий на звалище автомобіль чи несанкціоновану утилізацію штрафують на 75 тис. євро й можуть навіть ув’язнити на 2 роки. У Німеччині, наприклад, повторно використовують до 85% матеріалів утилізованого авто. З 2015 ж року ця частка має зрости до рекордних 95%.