Одні вбачають рішення цих проблем в електромобілях, інші - у гібридах. Однак деякі компанії вважають, що майбутнє - за воднем, адже це один з найпоширеніших елементів на Землі.

У 2008 році Honda представила свій перший автомобіль з паливними елементами. FCX Clarity працює на водні та електриці, а єдина речовина, яка виділяється під час роботи силової установки, - чиста водяна пара. Жодного газу, який забруднює довкілля. Здавалось би, рішення знайдено, однак технологія так і не стала популярною з кількох причин.

Зокрема, мова йде про легкозаймистість газу, масивність паливних баків та відсутність мережі заправок. Однак нещодавно ізраїльські вчені заявили, що вирішили одну з проблем - вони розробили компактні та легкі контейнери для зберігання водню в автомобілі. Замість габаритних металевих бочок, науковці пропонують заповнювати газом скляні трубки, товщиною трохи більше волосини.

370 таких капілярів запаковують в один циліндр, діаметр якого не більший, аніж у звичайної соломинки. Вчені стверджують - 11000 скляних контейнерів вистачить для 400 км пробігу. Причому вони вдвічі легші та займатимуть на половину менше місця, ніж звичайні водневі баки.

Дан Еліцер (провідний науковець компанії C.En Ltd.): "Загалом проблема складається з трьох частин: потрібно подумати над виробництвом водню, його зберіганням та над самою технологією паливних елементів. Ми лише вирішили проблему зберігання. Наш спосіб - найефективніший з усіх існуючих сьогодні."

Свою розробку науковці представили у Берліні. Вони обладнали іграшкову вантажівку паливним елементом та трьома скляними контейнерами з воднем. Машинка проїздила доволі довго, результати задовольнили усіх. Та найбільше - представників італійської компанії Generali Insurance, яка інвестувала у проект $10 млн.

Про перспективність водневих технологій свідчить експеримент, у якому взяли участь кілька країн Євросоюзу та 31 компанія з різних галузей промисловості. 4 роки поспіль вулицями 10 найбільших міст курсували автобуси з паливними елементами. А цього року розпочинається другий етап експерименту з новим поколінням громадського транспорту. У Великій Британії, до слова, сьогодні їздить 56 гібридних автобусів.

Фріц ван Друнен (керівник проекту в нідерландській мережі громадського транспорту GVB): "Ми, як учасники проекту, переконані - через 5 років собівартість кілометра пробігу на таких автобусах буде такою ж, що й у дизельного транспорту."

Водень можна видобувати шляхом електролізу води, також він є продуктом переробки на атомних станціях і хімічних заводах. Тому проблем з його нестачею не буде. Найбільша ж перешкода поширенню автомобілів з паливними елементами - їхня ціна. Honda FCX Clarity, до прикладу, доступна лише у США у рамках лізингової програми, за якою треба сплачувати $600 щомісяця. Експерти ж вважають, що ринкова вартість цього авто може сягнути $1 млн.