Нагадаємо, минулої середи на конференції F8 генеральний директор і засновник Facebook Марк Цукерберг розповів про запуск програмної платформи Open Graph, за допомогою якої сайти-партнери зможуть обмінюватися інформацією про користувачів, їх друзів та вподобання. Користувачам ця платформа дозволить серфити по Інтернету, не залишаючи Facebook - іншими словами, соціальна мережа вирішила ненав'язливо (або, навпаки, нав'язливо й агресивно) поглинути світ. Згідно з наполеонівськими задумом Fаcebook, кнопка Like (тобто, партнерство з соціальною мережею) повинна з'явитися на всіх інтернет-сайтах.

Якщо у Facebook вийде реалізувати свій план, ресурс перестане бути звичайним соціальним сервісом, а перетвориться в сполучну ланку між усіма сайтами та користувачами. Навіть менш масштабні нововведення часто лякають і злять користувачів - а Open Graph, як неважко здогадатися, спровокував лавину критики.

Колумніст CNN Джон Д. Саттер (John D. Sutter) зібрав негативні відгуки своїх друзів про новинку. "Як щодо кнопок "дратує", "відвали", "залиш мене в спокої", "не цікавлюся ", "не подобається"? Це знадобилося б більше", - пише один користувач. Крім того, користувачі повідомляють про те, що видалили свої акаунти в соціальній мережі і що, на їх погляд, користуватися Facebook тепер стануть хіба що десятирічні діти.

"Платформа Open Graph Facebook, як мені здається, не дає нам контролювати в Інтернеті інформацію про нас, вона побудована не для відкритих стандартів, тому що, якщо це було так, я б мав можливість робити те, що хочу, так як інші розробники могли б робити конкуруючі програми на базі цих стандартів", - говорить американський журналіст Джефф Джарвіс (Jeff Jarvis) і додає, що до цих пір не зрозумів, як ставитися до новинки.

На думку колумніста Geekosystem, поява системи типу Open Graph було неминучою. І те, що зробив її саме Facebook, а не Google або хтось ще, говорить лише про те, що Цукерберг і Ко виявилися кмітливішими за інших.