Озвучені Турчиновим і його соратниками ідеї не можна назвати законодавчою ініціативою. Це була не більше, ніж презентація намірів, щодо прийняття цього проекту закону, перевірка настроїв громадян щодо певних тенденцій. Тобто, хотіли подивитись, хто як буде реагувати.

Читайте також: Слава Богу, що Україна – не Росія, – Геращенко

Час, коли озвучувалися ініціативи щодо переформатування АТО, незадовго до парламентських канікул, був обраний не випадково. Ніхто не мав наміру приймати цей законопроект, незважаючи на всі гучні заяви.

Після оприлюднення Турчиновим своєї пропозиції лунали заяви, що законопроект приймуть у найближчий тиждень, потім депутати від БПП почали говорити, що документ буде прийнятий не раніше, ніж через два місяці. У підсумку, начебто законопроект РНБО був вкинутий у ЗМІ, а після його обговорення в медіа, буквально вже на наступний день, була зроблена заява, що оприлюднений документ не є робочим варіантом проектом закону.

Власне, інформація про "деокупаційний законопроект" була озвучена незадовго до візиту Петра Порошенка до США, де відбулась зустріч з Дональдом Трампом. Таким чином українська влада мала намір продемонструвати Заходу, що рішуче налаштована на вирішення питання щодо збройного конфлікту на Донбасі.

Примітно, що коли візит Порошенка закінчився, а активність обговорення документа впала до критичного рівня, провладні депутати одразу ж заговорили про прийняття законопроекту не раніше вересня.

Утім, якщо ж у вересні Рада все-таки проголосує за "закон Турчинова", то це буде не на користь України.

Зміст законопроекту, який був опублікований у ЗМІ, не відповідає його назві, в якій є слова про відновлення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями Донецької і Луганської областей.

Справа в тім, що Гарант наполягає на повному і беззаперечному виконанні Мінських домовленостей. 20 травня під час зустрічі з канцлером Німеччини Меркель Порошенко зауважив, що "з урахуванням всіх реалій ми маємо все-таки рішуче діяти далі, щоб повернути мінський процес в конструктивне русло". Також він додав, що Україна наполягає на повному виконанні Мінських домовленостей.

Нагадаю, що згідно п. 11 "мінських угод" українська сторона бере на себе зобов'язання щодо проведення конституційної реформи в Україні "з набуттям чинності нової Конституції, яка передбачає ключовим елементом децентралізацію (з урахуванням особливостей окремих районів Донецької та Луганської областей, узгоджених з представниками цих районів), а також прийняття постійного законодавства про особливий статус окремих районів Донецької та Луганської областей".

У запропонованому владою проекті документа йдеться про "мирний шлях реінтеграції окупованих територій". Мирний шлях – це проведення виборів на окупованих територіях, амністія для бойовиків і особливий статус ОРДЛО.

У мене є скепсис щодо цього "законопроекту". Прийнявши його, влада у завуальований спосіб протягне через парламент так звані "мінські домовленості".

Читайте також: У відносинах з Росією нам вже нема чого втрачати, – експерт