В галереї триває реставрація основного виставкового залу, тож полотна розмістили у будинку майстра. Але для цього фахівцям музею довелося вирішувати складі інженерні питання, великі картини було вкрай важко перемістити, вони не влазили, ані у вікна, ані у двері.

“В рамці вона була дуже важка, близько 200 кг. І була незручно підвішена, вона висіла на трьох гаках, які були розташовані на стіні. Якщо врахувати, що її розмір 3x4 метра, і гаки в великій мірі відступати від стіни, було дуже важко її зняти, не порвавши полотна”, - каже директор картинної галереї імені І.К. Айвазовского Тетяна Гайдук.

За словами Тетяни Гайдук, рами, які є витвором мистецтва з одного боку робили сприйняття картин більш повним, з іншого боку відволікали від мальовничих особливостей. Багато деталей, які раніше вислизали від уваги, тепер можна добре оглянути. Через тимчасовий переїзд картин у нові зали відвідувачі отримали змогу по-новому побачити відомі роботи майстра.

”Я був літом в тій галереї, мене дуже вразило. Я вирішив звозити сім’ю. Особливо вразили бойові картини, турецькі кораблі”, - каже відвідувач музею Всеволод Шумський.

Одна з найзагадковіших та містичних картин художника теж без рами й зберігається окремо. Робота “На смерть Олександра ІІІ” завішена тканиною, побачити її може не кожен, а повністю знімати взагалі заборонено, адже навіть майстер при житті приховував роботу від сторонніх.

“Я думаю, що це той випадок, коли Айвазовський зображав не те, що йому хотілося б і не так як йому хотілося б, а так як це було, щоб в цій картині було закладено послання для майбутніх поколінь”, - каже директор картинної галереї імені І.К. Айвазовського Тетяна Гайдук.

Жодної репродукції цієї картини немає. Те що на ній зображено, залежить від кута зору та світла. Окремі елементи полотна стають видними, наприклад, лише при світлі свічок, що відображують у справжньому венеціанському дзеркалі. За попередніми даними, реставрація галереї триватиме до наступного року, після чого картини знову повернуться на звичне місце. Феодосійська картинна галерея – це найбільше в світі зібрання творів Айвазовського, їх понад 400, та єдиний в Україні музей мариністичного живопису.