Чиновники з Мінфіну підсумували процес, нарахувавши близько 3 тисяч пропозицій від підприємців та податківців на місцях. Подальша робота триватиме, а в результаті бізнес отримає омріяну податкову конституцію, - кажуть можновладці.

”Ще не потрібно говорити про щось як знаєте, як те, що вже відбулося. У нас іде абсолютно нормальний процес. Я вас переконую, ми отримаємо гарний Податковий кодекс, який дасть можливість нашому бізнесу більш серйозно розвиватися, він спростить все наше податкове законодавство”, - каже віце-прем'єр-міністр України Сергій Тигіпко.

Водночас, опозиціонери та скептично налаштовані підприємці стверджують, що всенародне обговорення кодексу - це підготовка платників до неминучого податкового апокаліпсису. А сам процес складно назвати прозорим та відкритим від самого початку.

”Процес від початку був запланований дуже непрозоро. Бо коли буквально за два дні після того, як проект було оприлюднено на сайті Верховної Ради, його вже приймають, я перепрошую, його фізично не могли прочитати депутати, які за нього голосували. Про яку прозорість ми говоримо?”, - каже підприємець, експерт з питань оподаткування Олександр Мінін.

Деякі експерти, зокрема, висловили занепокоєння ситуацією з адмініструванням податків у документі. Так, до центрального бюджету йтиме 19 податків і зборів, а місцевим, згідно з новими нормами, залишили лише один податок - з реклами і 4 дрібні збори: торгівельний, туристичний, збір за паркування автомобілів та збір по деяких видах підприємницької діяльності.

”При таких параметрах Податкового кодексу, такого ступеню централізації, які закладені в податковому і бюджетному кодексі, то в Україні в принципі зникає потреба в існуванні місцевої влади як такої, треба в кожному місті, області, районі поставити податкового інспектора, який буде збирати касу в центральний бюджет і все”, - каже кандидат економічних наук Андрій Новак.

”Особливо другий розділ, чому я про другий розділ - адміністрування податків говорю, знаєте, трошки повертається до історії ще не так важливо як голосують, а важливо як рахують”, - каже підприємець, експерт з питань оподаткування Олександр Мінін.

Водночас, чиновники нарікають на строкатість пропозицій щодо одних і тих самих питань, які надійшли в результаті громадського обговорення. Мовляв, усім догодити неможливо.

”В кожному регіоні, от ми провели 5 зустрічей є дуже багато строкатих пропозицій. Одні виступаючі кажуть: так, давайте не будемо вносити, рано ще вносити податок на нерухомість, інші кажуть, ні, давайте вносити таку пропозицію. І одна сторона аргументує, є дуже великі аргументи, і друга сторона тоже аргументує”, - каже міністр фінансів України Федір Ярошенко.

“Якщо хоча б одна пропозиція, яка буде подана і буде прийнята, відрізняється від тих 5,5 тисяч, які зареєстровані сьогодні офіційно в Верховній раді, то відповідно постає питання, як це взагалі процесуально може потрапити в Податковий кодекс”, - каже заступник міністра фінансів України Тетяна Єфименко.

Зауваження ж підприємців щодо "драконівських" утисків бізнесу податківцями, можливість яких допускає існуюча редакція документа, чиновники пояснюють намаганням ліквідувати корупційні схеми.

”Ми всенародно кажемо, що ми займаємо майже всередині другої сотні у світовому рейтингу, де наша податкова служба є одним із корумпованих органів.. Ми разом з підприємцями повинні розмовляти на одній мові - однаково читати, однаково приміняти і однаково відповідати”, - каже голова Державної податкової адміністрації України Олександр Папаїка.

Отриману з народу "строкату" інформацію у мінфіні обіцяють обробити, систематизувати - це, мовляв, другий етап вдосконалення Кодексу. Потім буде третій - робота в комітетах Верховної Ради. Лише після цього відбудеться відкрите голосування в Парламенті.