До цього призводять глобальна зміна клімату, яка негативно позначається на аграрному секторі, і одночасне зростання попиту на сільгосппродукцію. Відтак, кажуть фахівці, зараз для нашої держави найголовніше розумно використати свої можливості.

"Україна є аграрною країною. Україна містить у собі значні запаси чорнозему. Україна досить активно присутня на світовому ринку аграрної продукції. І тому за ефективної політики, яка буде здійснюватись в середині країни, ми спроможні отримати позитиви від зростання світових цін на продукти", - каже завідувач відділу Інституту стратегічних досліджень Ярослав Жаліло.

Про хороші світові перспективи України кажуть і у вітчизняному Мінагрополітики. Там запевняють, що за оцінками міжнародних експертів, наша держава поруч з Росією і Казахстаном має найбільший сільськогосподарський потенціал у світі.

"Україна сьогодні номер один у світі, це за оцінками ФАО, яка сьогодні може збільшити обсяги виробництва продовольства вдвічі за короткий проміжок часу за наявності певного обсягу інвестицій", - каже директор департаменту розвитку аграрного ринку Анатолій Розгон.

Звичайно, через високі світові ціни можуть подорожчати харчі й в Україні. За даними Мінагрополітики, останнім часом українці все менше їдять хліба й картоплі, і все більше овочів, фруктів, м`яса та молока. Тож саме ці продукти ризикують найбільше додати у ціні.

"Платоспроможні споживачі будуть переходити від обмежених раціонів харчування на більш збалансовані раціони харчування. Якраз та продукція, яку я назвав, вона буде найбільш затребуваною і попит на неї буде зростати найбільше", - каже президент Українського клубу аграрного бізнесу Володимир Лапа.

В Мінагрополітики планують витіснити з українських прилавків імпорт за рахунок вітчизняної продукції і таким чином стабілізувати ціни на популярні продукти. Хочуть запровадити дотації для виробників м`яса і молока, а також створити великі логістичні центри для українських постачальників. Ці оптові ринки мали б забезпечити безперебійне постачання якісної вітчизняної продукції до супермаркетів.