Співпраця з МВФ — це те, на що орієнтуються усі інші кредитори та інвестори. Якщо з будь-якою країною не співпрацює МВФ, то це показник для всіх інших. Тому нам важливі не стільки ті транші, які дає МВФ, скільки сам факт співпраці з ними. Бо саме після продовження цієї співпраці ми можемо разраховувати на набагато більші суми від інших кредиторів. І саме головне – ми можемо розраховувати на те, що до України повернуться інвестори.

Тому що для країни, запевняє Новак, головне завдання не набирати кредити, а залучати інвесторів.

Але якщо наразі мова йде саме про кредити, то важливо, як ми ці кредити використовуватимемо, бо, наприклад, минулого року Україна отримала рекордні за часи незалежності 9 млрд доларів кредитів, але на ці гроші жодна економічна проблема не була вирішена,
— переконаний експерт.

Але, на його думку, важливо враховувати, що якщо внутрішня економічна політика неефективна, то всі найкращі зовнішні економічні фактори нам не допоможуть.

Для нашої влади має бути пріорітетним питання реструктуризації державного боргу України. Тим паче зараз для України це ідеальний час для можливої реструктуризації чи навіть списання держборгу.

Структура держбюджету 2015 року ідентична зі структурою держбюджету 2014 року. Це такий самий централізований зведений бюджет. Крім підвищених витрат на оборону і рентної плати, змін немає.

Обіцяна ще з часів Майдану децентралізація в Бюджеті-2015 фактично не відображена.

До того ж варто звернути увагу, наголошує економіст, на 11 нових структур в країні, витрати на які передбачені бюджетом.

Також важливо, що кількість податків не зменшено. Зменшено лише кількість груп податків з 22 до 9, але на саму кількість податків це не вплинуло,
— наголосив Новак.

Тому зараз всім українцям варто зважати тільки на документи та дії, і саме по ним робити політичні оцінки для влади.