Експерти hh.ua пропонують згадати декілька простих правил, завдяки яким ви зведете ризик захворюваності до мінімуму.

1. Більше гуляйте на свіжому повітрі. Якщо від метро до офісу одна-дві тролейбусні зупинки, пройдіться пішки - в переповненому транспорті велика ймовірність підхопити вірус. По можливості обирайте маршрут через парк, подалі від автомагістралей і вихлопних газів. Обов'язково одягайтесь по погоді і не перемерзайте!

2. Частіше мийте руки. Більш за все бактерії та віруси передаються через брудні руки і побутові предмети. Якщо у вашому офісі не передбачені мило та паперові рушники, потурбуйтесь про це самі. Обов'язково мийте руки після вулиці та перед їжею. В крайньому випадку користуйтесь дезінфікуючими засобами. Крім того, старайтесь не торкатися обличчя руками.

3. Протирайте мишку, клавіатуру і телефон. Предмети, до яких часто доторкаються, - додаткове джерело бактерій. Запасіться серветками для оргтехніки та кожного дня протирайте поверхні на робочому столі.

4. Полощіть горло і промивайте ніс. Промивання дихальних шляхів допомагає позбутися накоплених вірусів. Для проведення процедур можна використовувати розчин морської солі. Це допоможе попередити захворювання.

5. Провітрюйте приміщення. Разом з колегами періодично залишайте кабінет на п'ять-десять хвилин. Прослідкуйте, щоб ніхто не залишався на робочому місці. Перебування на протязі підвищить ризик захворіти. А ось приємне спілкування за чашкою чаю з лимоном, навпаки, і настрій підніме, і імунітет зміцнить.

6. Дотримуйтесь правильного харчування та пийте більше води. Замініть ранкову каву на трав'яний або фруктовий чай. Принесіть на роботу баночку варення чи меду. Влаштуйте з колегами вечір чаювання або почніть ранок з фруктів. Діліться рецептами здорового харчування та пригощайте один одного корисними солодощами. Пийте більше води.

7. Уникайте колег, які хворіють, і не приходьте на роботу з симптомами грипу та застуди. Якщо хтось з ваших колег захворів, ненав'язливо запропонуйте йому піти на лікарняний. Так ви виявите турботу про співробітника і вбережете решту від грипу та ГРВІ. Якщо ж переконати колегу посидіти вдома не вдалось, постарайтеся з ним не контактувати. Крім того, не слід самому виходити на роботу хворим, щоб не заражати колег.

8. Відмініть планерки та наради. Не організовуйте зустрічі в переговорних за участі великої кількості людей. Година-дві у закритому приміщенні і переговорна стане розплідником інфекції. Замініть ранкові планерки онлайн-спілкуванням, а для обговорення важливих питань призначте відеоконференцію.

9. Уникайте стресових ситуацій. Як правило, початок року дуже інтенсивний та насичений. Нові замовлення, проекти, спілкування з клієнтами. Це все вимагає багато часу та сил. Стрес посилює схильність організму до простудних захворювань. Пам'ятайте, що робота була і буде, а здоров'я вам ніхто не поверне. Не нервуйте і намагайтеся зберігати спокій.

10. Приймайте душ в кінці робочого дня. Після роботи не зайвим буде прийняти теплу ванну або душ. Так ви змиєте весь пил, що накопичився за день, розслабитесь і зарядитесь позитивом на наступний день.

11. Не ігноруйте симптоми хвороби. При перших симптомах застуди або грипу негайно починайте лікування. Прийміть імуностимулюючий чи противірусний препарат. За необхідності зверніться до лікаря. І якщо потрібно – беріть лікарняний.

Важливо не лише самому дотримуватись правил, а й заохочувати колег. Виконуйте рекомендації всім офісом і будьте здорові!

Читайте також: Як відрізнити грип від застуди (Інфографіка)