Про це пише в своїй статті для ZN.UA директор ТОВ "Консалтингова група А-95" Сергій Куюн.

За його словами, вихід на такі вершини паливних цін загрожує, насамперед, загостренням кризи споживання. Останні місяці спад роздрібних продажів бензину перевищує 25% порівняно з періодами річної давності, і це була реакція на ціни.

"Не випливе і бізнес, який безпосередньо залежить від обсягів продажів. Для ринку нафтопродуктів, як і для будь-якого ринку підакцизних товарів, зростання вартості завжди чреватий збільшенням тіньового ринку. Тут передумови на обличчя. З 2013 податки в літрі бензину зросли з 3,5 до 10 грн. Останній хіт — 5-відсотковий збір з роздрібного обороту підакцизних товарів, який учасники паливного ринку знайшли "під ялинкою"", — йдеться в статті.

Як пише автор, в січні склалася вкрай показова ситуація: сума податків зрівнялася з закупівельною вартістю нафтопродуктів по імпорту.

"У зв'язку із зростанням світових цін пропорція повернулася, але впроваджений по суті диференційований акциз все одно постійно штовхає ціну вгору", — пише Куюн.

Автор вважає за доцільне зафіксувати акциз на паливо в національній валюті, а не в євро, як зараз, проте зазначає, що "будь-який натяк на зниження податків в Кабміні сприймається в штики".

Нагадаємо, одночасно з падінням гривні знецінюються і зарплати українців. А цифри на цінниках у магазинах ростуть щодня. Найперше додають у вартості імпортні товари. Бензин, ліки, одяг, техніка. Повільніше, але все одно дорожчають і вітчизняні продукти.