Найбільш рідкісний седан тольяттінського виробництва – задньопривідний ВАЗ-2103 (1972 - 1984) – особливо цінується в колах колекціонерів і простих шанувальників ретро, оскільки він випускався зовсім небагато років за мірками "Автовазу".

В роки своєї молодості машина отримала прізвисько "люкс". Власне, відповідним чином вона і позиціонувалася маркетологами виробника. Більш високий клас моделі порівняно з базовою "копійкою" ВАЗ-2101 підкреслював більшу кількість хрому в обробці, багата світлотехніка, більш комфортабельний салон і двигун збільшеного до 1500 куб. см об'єму і потужності (71 к. с.).

Читайте також: В Україні продають унікальний "горбатий" лімузин

Днями в Україні виставлено на продаж екземпляр "трійки" 1976 року випуску в хорошому стані з пробігом 6591 км. Власник просить за машину значну суму – 15 тис. доларів. Насправді це істотно вище її реальної ринкової ціни, навіть з урахуванням її явно непоганих кондицій.

Автомобілі СРСР не були дешевими і в роки своєї молодості, так, у середині 1970-х ВАЗ-2103 коштував 7300 – 7500 рублів, залежно від комплектації (зазвичай – наявності або відсутності радіоприймача). За курсом 1976 року це близько 11 500 доларів.

Сьогодні ретро автомобілі СРСР масових моделей, навіть у відмінному "збереження", рідко продаються дорожче 10 тис. доларів. До речі, на виставках ретро автомобілів в Україні автентичний ВАЗ-2103 зустрічається не дуже часто.

В якості обґрунтування ціни продавець стверджує, що автомобіль перебуває в повністю оригінальному стані, що не піддавався перефарбовуванню і кузовних ремонтів. Можливо, це й так, хоча сумніви викликають деякі малопомітні деталі: нерівно сидить ущільнювач двері, балансувальний грузик колеса без заклепки.

Втім, можливо, це всього лише сліди сучасного "марафету" або наслідки неакуратної експлуатації, адже більш ніж за 6000 км пробігу можна "ушатать" саму міцну машину, а такими безсумнівно були автомобілі СРСР.

Читайте також: Які автомобілі, що українці найчастіше купують

Найбільші сумніви викликає колір "трійки". Якщо сайт автопродаж не спотворює відтінки і передача кольорів вірна, то оригінальна фарба "трійки" в кольорі "волошковий" (саме так було написано на паперовій етикетці з внутрішньої сторони кришки багажника в середині 1970-х) повинна бути густішою, більш насиченою. На фото ми бачимо чи тотемно-блакитний, чи то бляклий синій колір.

Втім, у будь-якому випадку даний автомобіль цікавий – навіть якщо він піддавався реставрації, і відрадно, що такий примірник перебуває у нашій країні, складаючи частину її культурної спадщини.

Нагадаємо, що одна з найстаріших автомобільних компаній припиняє своє існування.