Піроцькому першому спало на думку, що це "дармові" електричні лінії — бракує тільки двигуна і дротів, які підведуть до них електрику.

Далі знадобилося декілька років експериментів, вдосконалення проекту і зведення окремої електростанції. І от нарешті 22 серпня 1880 року вперше у світі рушив електромоторний вагон трамвая.

Трапилось це у Петербурзі. Для демонстрації винаходу Піроцький обрав найважчий двох'ярусний вагон кінної залізниці на 40 пасажирів. Швидкість його становила 12 кілометрів на годину. Люди захоплювалися чудо-транспортом, газети рясніли сенсаційними заголовками, а от власники кінних трамваїв вирішили будь-яким чином завадити новоспеченому конкуренту.

Кому потрібні ці інновації, якщо їм ще не окупилися витрати на коней. Трамвай потішив петербуржців менше місяця.

Розчарований винахідник опублікував результати дослідів в "Інженерному журналі" й розіслав його фізикам із різних країн. Були серед них і німецькі брати фон Сіменс.

А вже через рік, 1881 року, фірма Siemens відкрила першу у світі електричну трамвайну лінію за проектом винахідника. Наступні 5 років Західна Європа усі трамвайні лінії будувала за принципом Піроцького.

І доки європейці роз`їжджали своїми містами e затишних трамваях, на батьківщині винахідника кучери ще довго батогами підганяли коней. І тільки за 11 років, 1892, черга дійшла до Києва. Й то лише через те, що на крутих пагорбах тварини просто не справлялися.

А от до Петербурга електричний трамвай удруге повернувся узагалі за 27 років.

Дивіться також: Український авіаконструктор, який втілив мрію да Вінчі