"Я б звернув увагу на негативний тренд, пов'язаний з дозволом експорту металобрухту. Для місцевих металургів це досить жорсткий удар. І фактично це десь 100-150 мільйонів недоотриманої валютної виручки за 2015 рік. Якщо дивитися статистику, за 2014 рік ми експортували близько мільйона тонн, за 2015 рік – 1,2 мільйони. Тобто нормальний рівень експорту брухту з України – це десь 200-300 тисяч тонн. Не більше", – вважає аналітик.

Шапран відзначив, що збір металобрухту завжди був пов'язаний з тіньовим виводом готівки.

"Як правило, металобрухт надходить досить часто за готівку. Металургія – це одна з небагатьох галузей, яка має мінімальний тіньовий сектор. І чим більша у них маржа, тим більше податкових надходжень йтиме в бюджет країни", – додав він.

На думку аналітика інвестиційної компанії Eavex Capital Івана Дзвінки, брухт слід переробляти в Україні, щоб вироблена з нього продукція з високою доданою вартістю приносила країні більше валютної виручки.

"У довгостроковій перспективі все ж повинна бути програма, яка б стимулювала переробку брухту в Україні", – вважає експерт.

Нагадаємо, 1 березня 2016 року Міністерство економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ) затвердило баланс брухту чорних металів на 2016 рік зі збереженням високого рівня експорту металобрухту в обсязі 1,1 млн тонн – майже на рівні попереднього року, незважаючи на заклики металургійних підприємств обмежити вивезення стратегічної сировини через її нестачу на внутрішньому ринку.

15 березня Окружний адміністративний суд Києва призупинив дію наказу МЕРТ №337 від 1 березня про затвердження балансу брухту на 2016 рік за клопотанням об'єднання «Металургпром» в межах забезпечення його позову про визнання цього документу незаконним, недійсним і таким, що підлягає скасуванню. Об'єднання вимагає скасування наказу МЕРТ у зв'язку з тим, що він прийнятий з порушенням процедури, не узгоджувався з Державною регуляторною службою і не був зареєстрованим у Мін'юсті.

17 березня всупереч рішенню суду МЕРТ оприлюднило підсумки першого в 2016 році розподілу квот на експорт брухту чорних металів в обсязі 143,8 тисяч тонн.