Таку думку висловили учасники ринку вантажних перевезень в ході дискусії, що проводиться під егідою Державної регуляторної служби, повідомляє "УНІАН".

На думку президента об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександра Каленкова, підвищення тарифів можливе лише після підвищення ефективності та прозорості роботи "Укрзалізниці", а також після створення державного регулятора – Національної комісії з регулювання сфери транспорту, яка візьме на себе функції тарифоутворення, в тому числі на залізниці. "Повинен бути створений незалежний регулятор, щоб приймати незаангажовані рішення", – вважає Каленков. При цьому він підкреслив, що якщо до ринку не прислухаються і підвищать тарифи, то гірничо-металургійний комплекс втратить як мінімум 30 тис. працівників через необхідність скорочувати витрати.

Присутній на заході директор з логістики енергетичного холдингу "ДТЕК" Орест Логунов зазначив, що "Укрзалізниця" за останні 10 років не має достатньо коштів для оновлення рухомого складу, тому ініційоване підвищення тарифів на перевезення необґрунтовано. "Позиція шахтарів – заморозити підвищення тарифів, створити незалежний орган, а потім прийняти зважене рішення", – сказав Логунов.

Голова асоціації "Укрцемент" Мігель Машаду в ході дискусії зазначив, що "Укрзалізниця" повинна стати ефективним підприємством за рахунок власних резервів.

Важливо змінити "Укрзалізницю" і створити ефективне підприємство не за рахунок споживачів її послуг, а за рахунок своїх внутрішніх резервів,
– сказав він.

Віце-президент асоціації "Скло України" Володимир Цвєтов, що також був присутній на заході, зазначив, що скляні підприємства були змушені оптимізувати свої витрати ще в 2013 році у зв'язку з економічною ситуацією в країні і переважно перейшли на послуги автотранспорту, відмовившись від залізничних перевезень через їх високу вартість. "Давайте обговорювати не зростання тарифів, а отримання грошей з інших джерел. Я виступаю за мораторій на зростання тарифів", – сказав Цвєтов.

При цьому гендиректор Маріупольського меткомбінату ім. Ілліча Юрій Зінченко висловив думку, що зростання тарифів можливе лише за умови, що "Укрзалізниця" направить всі кошти від їх підвищення на модернізацію та оновлення дефіцитного рухомого складу. "У минулому році у нас було забезпечення вагонами на рівні 15-17% від реальних потреб", – сказав він. За словами Зінченка, Україна знижує обсяги виробництва сталі в тому числі через щорічні необґрунтовані підвищення тарифів "Укрзалізниці".

"Нинішнє підвищення робить 10% наших замовлень нерентабельними, і щоб не залазити в збитки, ми змушені будемо відмовитись від них. А 10% замовлень тільки для комбінату імені Ілліча – 1,4 млн тонн вантажів, які також втратить "Укразалізниця", – сказав Зінченко, додавши, що необхідно відкликати наказ про зростання вантажних тарифів до того моменту, поки не буде створено незалежний регулятор з тарифоутворення у транспортній сфері.

Гендиректор Центрального ГЗК Дмитро Шевчук, що входить в "Метінвест", в ході дискусії зазначив, що пропоноване "Укрзалізницею" підвищення тарифів на 25% потребує додаткових витрат підприємства у розмірі 340 млн грн, які не передбачені у бізнес-плані на цей рік. Він також підкреслив, що перш ніж ініціювати підвищення залізничних тарифів, "Укрзалізниця" має оприлюднити проект фінансового плану на поточний рік та обґрунтувати необхідність перегляду тарифів.

Президент "Укркондпрому" Олександр Балдинюк зазначив, що можливе підвищення вантажних тарифів призведе до втрати частини експорту і до збільшення собівартості продукції на 2,5-3%.

Найбільший акціонер швейцарської компанії Ferrexpo з гірничорудними активами в Україні Костянтин Жеваго також підкреслив, що "Укрзалізниця" повинна стати прозорою компанією і розкрити структуру формування залізничних тарифів. "Ми повинні побачити структуру собівартості тарифу, яку "Укрзалізниця" не розкриває. Це не європейська практика, якщо не назвати це повним свавіллям. Це те, що не дає нам розібратися в цьому темному болоті", – сказав він. При цьому Жеваго акцентував увагу на проблемі корупції в "Укрзалізниці" і поганої комунікації компанії з учасниками ринку. "Ми (Ferrexpo, – ред.) купуємо вагон за 27 тис. дол. "Укрзалізниця" в той же період – за 30-32 тис. дол. Різниця в 3 тис. дол. на вагоні, множимо на 9 тис. вагонів (які "Укрзалізниця" хоче купити в цьому році, – ред.) і отримуємо 27 млн дол. різниці", – сказав Жеваго.

Вислухавши думку учасників ринку, голова правління "Укрзалізниці" Войцех Бальчун зазначив, що необхідність підвищення залізничних тарифів обумовлена збільшенням акцизу на паливо, земельного податку, вартості електроенергії, а також необхідністю оновлення рухомого складу, зношення якого досягло критичних масштабів.

"Ми знаємо про всі наші "патології" в компанії, але нам потрібно мати умови для реалізації інвестицій і реструктуризації боргів", – сказав Бальчун.

Він також зазначив, що від підвищення тарифів у цьому році "Укрзалізниця" розраховує отримати додатково 10 млрд грн, які направить на оновлення рухомого складу, зокрема, на закупівлю близько 9 тис. вагонів.

"Ми хочемо відкрити окремий рахунок, куди будемо перераховувати всі кошти, виручені від підвищення тарифу, і будемо звітувати за всі витрачені кошти перед бізнесом", – запевнив Бальчун.

Нагадаємо, в кінці 2016 року тарифний комітет Міністерства інфраструктури погодив запропоноване в проекті фінансового плану "Укрзалізниці" підвищення тарифів на вантажні перевезення залізничним транспортом в 2017 року на 25%.