Три місяці команда активістів досліджувала Дніпровські узбережжя в межах столиці. Чагарники, паркани, дороги та промзони — це перепони на шляху киян та гостей столиці до Дніпра. Хоча закон і забороняє обмежувати доступ до води, у місті він не працює. Такого висновку дійшли автори проекту "Вкрадений Дніпро". Кажуть, ідеальний варіант набережної — на Оболоні.

15% хорошого доступу, 55% — проблемного. Проблемний доступ — це, як правило, дороги і псевдонабережні. Тут важко пройти, і поруч їдуть автомобілі. 30% абсолютно закритих територій. Це промзони або території, обгороджені парканом,
— розповідає співавтор проекту "Вкрадений Дніпро" Роман Кульчинський.

Парканів активісти нарахували півтори сотні. Кажуть, зараз відхопити шмат берега намагаються всі, незалежно від розміру будинків та гаманця.

Наслідком спільної роботи стала спеціальна карта. Зеленим позначені ділянки, призначені для прогулянок та відпочинку біля води. Червоним — не облаштовані береги, куди важко дістатися. А чорним — закриті зони, обнесені парканами.

Владу про своє дослідження активісти поки не повідомляли. Чиновників покличуть обговорити результати аудиту наступного місяця. Радитимуться, як звільнити береги від незаконних парканів. Але активісти вже мають певний план.

Проводити фестивалі на певних ділянках. Відкрити якусь частинку, облаштувати її, привезти пісок, дати людям можливість з дітьми гуляти, поставити якісь розваги. Але щоб це все було більш-менш охайно, культурно і безкоштовно,
— пояснює керівник проекту "Вкрадений Дніпро" Олександр Оксимець.

Замість парканів вздовж узбережжя мають прокласти пішохідні стежки та велодоріжки. За приклад активісти беруть іспанську Барселону, де ще 40 років тому узбережжя було захаращене. Нині ж там популярне місце відпочинку.

Автор — Роман Пагулич.

Читайте також: Чиновник розповів, як у Києві прибиратимуть незаконні побудови