В Україні 50 тисяч кілометрів доріг у ганебному стані і потребують ремонту, пише "ЛігаБізнесІнформ".

Цього року автодору виділено 20 мільярдів гривень. З них 17 мільярдів піде лише на погашення кредитів. Решти 3 мільярди гривень вистачить на третину від необхідних робіт з ямкового ремонту, йдеться у матеріалі.

Видання склало ТОП-10 найгірших автодоріг України (за інформацією Укравтодору, вони потребують ремонту в першу чергу).

На першому місці контрольно-пропускний пункт "Тимкове" — Балта — Первомайськ — Доманівка — Олександрівка (Миколаївська область). Довжина дороги 184 кілометри. Фактична довжина маршруту — 202 км, з яких 64 кілометри — це суцільні ями (5620 кв м). З початку року Укравтодор "залатав" 16% від загальної кількості ям на дорозі.

На другій позиції — дорога Одеса — Рені. Це одна з найгірших українських автомагістралей. При протяжності 295 км пошкоджено 228 км дороги (потребують поточного середнього ремонту). Ще 61 кілометр у жахливому стані та потребує капітального ремонту. Також потрібно побудувати майже шість кілометрів об'їзної дороги навколо Рені. Зараз відремонтовано 18% від необхідного обсягу.

Замикає трійку горе-доріг Львів — Радехів — Луцьк (Львівська — Волинська області). Одна з найгірших доріг в Західній Україні. За інформацією Укравтодору, з 130 км шляху ямами вистелено більше 60 км (23812 кв м).

На трасі особливо небезпечна дорога на ділянці на Львівщині (Радехів і Кам'янка-Бузька).

Четверту позицію займає автодорога Чугуїв — Мілове (Харківська — Луганська області). Починається в Чугуєві, проходить через Шевченкове, Куп'янськ, Сватове, Старобільськ, Біловодськ, закінчується в селищі Мілове Луганської області і далі тягнеться на території Росії. Загальна протяжність 289,7 км, з яких 264,4 км покрито ямами (19 909 кв м).

П’яту сходинку посіла дорога Кіровоград — Платонове (Кіровоградська, Миколаївська та Одеська області). Більша частина автодороги — це просто бетонні плити. Загальна протяжність автошляху М-13 - 254,4 км. 159 км цієї автомагістралі всіяна ямами.

Шоста позиція дісталася магістралі Мукачево — Івано-Франківськ — Рогатин — Львів (Закарпатська, Івано-Франківська та Львівська області). Протяжність 435 км, з яких 255 км потребують капітального ремонту. Траса у незадовільному стані, її ширина 7-9 метрів, вона досить небезпечна, адже там є безліч крутих поворотів і підйомів.

Місце номер сім отримала дорога Одеса — Вознесенськ — Новий Буг (Одеська та Миколаївська області). Протяжність — 209 км. За інформацією Укравтодору, на 119 км дороги зустрічаються ями.

Восьму сходинку посіла дорога Дніпропетровськ — Миколаїв (через Кривий Ріг). Загальна протяжність — 239,6 км.

За словами начальника Служби автодоріг в Миколаївській області Валерія Блошенко, вартість капітального ремонту дороги в квітні оцінювалася в 1,7 мільярда гривень. При цьому цього року на утримання доріг в області виділено 70 мільйонів гривень.

На передостанній позиції автомагістраль Львів — Самбір — Ужгород (Львівська та Закарпатська області). Загальна протяжність — 227,5 км, з яких на ями і вибоїни припадає близько 100 км.

Замикає ТОП-10 жахливих автомагістралей дорога Олександрівка — Кіровоград — Миколаїв. Загальна протяжність — 239,3 км, з під'їздами — 264,9 км. 105 км дороги потребує капітального ремонту. Саме на трасі Н-14 планується побудувати першу в Україні нову бетонну дорогу.