"Збільшення доходів пов'язане тільки з одним — з арифметикою, тобто девальвацією національної грошової одиниці. А всі портові збори прив'язані до курсу долара", — заявив Яценюк на колегії в Мінінфраструктури 2 липня.

Більш того, на думку Прем'єр-міністра, цей факт ніяк не можна віднести до заслуг менеджменту держкомпаній. А на думку експертів, наявність вантажопотоків у портах залежить безпосередньо від активності вантажовласників.

Згідно з даними, озвученими заступником міністра інфраструктури Юрієм Васьковим, за п'ять місяців поточного року обсяг вантажоперевалки в портах України зріс на 4%, а платежі до бюджету збільшилися до 2,7 млрд гривень, чистий прибуток виріс в три рази — до 3 млрд гривень.

При цьому трохи більше 35% вантажів перевалюють державні стивідорні компанії, а решта — компанії, які повністю створені за приватні кошти, або ж працюють на умовах державно-приватного партнерства. Прем'єр-міністр зажадав від заступника міністра інфраструктури Юрія Васькова підготувати йому звіт про ефективність угод ДПП.

Нагадаємо також, що зношеність портової інфраструктури державних стивідорних компаній перебуває на рівні 90% і вимагає невідкладних інвестицій. І якщо прибутки портів за фактом виявляються вигаданими, то керівництво галузі має терміново шукати інші можливості для інвестування.