Про це заявив народний депутат фракції "Народний фронт", голова підкомітету з питань підприємництва та технічного регулювання Комітету Верховної Ради з питань промислової політики та підприємництва Геннадій Кривошея.

Він зазначив, що відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, Україна взяла на себе зобов’язання остаточно імплементувати у національне законодавство Директиву 2001/37/ЄС про зближення нормативних, регламентарних і адміністративних положень держав-членів ЄС щодо виробництва та продажу тютюнових виробів.

На виконання цих вимог групою народних депутатів було розроблено і подано на розгляд Верховної Ради законопроект № 2430-1 "Про внесення змін до деяких законів України щодо виконання зобов'язань України за Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами (стосовно виробництва, презентації та реалізації тютюнових виробів, їх реклами і спонсорства)".

Разом із тим, політик звернув увагу, що наразі Верховною Радою також розглядається інший, альтернативний, законопроект (№ 2820).

"Проектом закону № 2820 пропонується частково адаптувати українське законодавство до іншої директиви — Директиви 2014/40/ЄС. Але у випадку із даним законопроектом ми маємо справу не із системним підходом, який враховує особливості регуляторної архітектури українського законодавства, ми маємо справу просто із вибірковим перекладом тексту директиви, який подано у вигляді законопроекту", — наголосив він.

Геннадій Кривошея зазначив, що Директива 2014/40/ЄС не зазначена в переліку зобов’язань України згідно з Угодою про Асоціацію і навіть не впроваджена країнами Європи.

"Але найбільший подив викликають маніпуляції та порушення регламенту, що відбуваються навколо законопроекту" — сказав він.

Так, за його словами, народними депутатами – авторами законопроекту №2820 вже вносився аналогічний за змістом проект закону (№2430 від 19 квітня 2015 року), який отримав багато критики – з боку ГНЕУ, Кабміну, Комітету ВР з питань протидії і запобігання корупції, Комітету з питань євроінтеграції тощо.

"Це, очевидно, не сподобалося авторам законопроекту і його було відкликано. Текст 2820 дослівно повторює текст законопроекту №2430 (єдина різниця – в назві та декількох словах у кінці), — підкреслив Кривошея.

Він також додав, що оскільки законопроект № 2820 реєструвався повторно, він мав би бути альтернативним до проекту №2430-1, про що також вказало у своєму висновку Головне науково-експертне управління парламенту.

"Більш того, при повторній реєстрації законопроекту № 2820 його авторами було змінено профільний комітет – з податкового, який має розглядати законопроекти щодо регулювання ринку тютюну за предметом відання, на комітет з питань охорони здоров’я, голова якого, пані Богомолець є першим підписантом законопроекту № 2820. Такі порушення нівелюють роль комітетів у законотворчому процесі і є неприйнятним", - заявив народний депутат.

"Україні дійсно прийшов час впроваджувати у своє життя європейські принципи і практики. Але почати, перш за все, варто із перейняття процесу прийняття законів, їх публічного усестороннього обговорення, а також врахування досвіду інших країн, які пройшли шлях адаптації свого законодавства (Польща, країни Балтії, Угорщина)", — резюмував Геннадій Кривошея.