А на газ попит навіть зріс. У той же час, до 50% пального в країні не відповідає державним стандартам, констатують спеціалісти. Тому питання контролю якості з боку держави стає все актуальнішим. Адже неякісне пальне - це, переважно, фальсифікат, з якого не платять податків.

“Уявіть, які втрати держави. За нашими оцінками, це близько 1,5 мільярда гривень у рік тільки на акцизному зборі з ПДВ. І навіть незважаючи на це, держава не хоче займатися контролем якості, хоча це для неї, можна сказати, бізнес”, - каже генеральний директор “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн.

Як відзначають науковці, Україна для доступної та швидкої перевірки пального має навіть свої технології. Проте навіть за наявності низки переваг над закордонними аналогами, уряд цікавитися розробкою не поспішає…

Разом з тим, на думку експертів, без стабільного державного фінансування лабораторних досліджень пального навіть найсучасніше обладнання стає “грудою заліза”.