Як стимулювати виробників виготовляти більш корисні продукти – від їжі та напоїв до речей повсякденного вжитку – вони вирішували під час дискусій в Києво-Могилянській академії.

"Думаю, що може бути саме населення таким моніторинговим органом чи моніторинговою інституцією, котра може дивитися і вивчати продукцію, а також сама вибирати продукцію і в такий спосіб створювати той споживчий інтерес і в такий спосіб стимулювати виробників трішки звертати увагу на споживача, який є уважний до продукції", – зазначила доктор правових наук Києво-Могилянської академії Зоряна Черненко.

Дієвим стимулом для виробництва більш корисної продукції, на думку економістів, можуть стати податкові преференції. А ще, переконані науковці, потрібно боротися з конкурентами, які роблять фальсифікат.

"Питання порятунку бізнесу, якісного бізнесу від неякісного – це питання бізнесу. Він має сконсолідуватися, пролобіювати закони, вести постійно медійні компанії і напряму атакувати неякісний бізнес, навіть лобіювати чи подавати в суди, судитися з ними. Саме це питання бізнесу", – сказав професор економіки Пітсбурського університету Тимофій Милованов.

Головним завданням для компаній-виробників має стати турбота про споживачів, зокрема, виробництво більш корисних продуктів чи альтернативи шкідливим – впевнені експерти. А роль держави у цьому процесі запропонувати ефективну програму стимулювання та регулювання бізнесу.