"Більш ніж півроку пішло на те, щоб спробувати вибудувати роботу з паритетного забезпечення підприємств вантажними вагонами на середньому рівні для всієї України (зараз більше 35%), але статистика мене просто розчаровує: в поточному місяці на Північний ГЗК взагалі не зайшов жоден вагон, ІнГЗК забезпечений лише на 8% навантаження. Підприємства зривають експортні контракти", констатується в опублікованій на сайті об'єднання заяві президента" Укрметаллургпрома "Олександра Каленкова.

За його словами, багаторічну працю з вибудовування відносин з покупцями в Східній Європі стараннями "Укрзалізниця" може бути перекреслено. При цьому він зазначив, що зберігаються проблеми з поставками ЗРС на меткомбінати прифронтового Маріуполя.

"Укрзалізниця" цинічно по ділянці з обмеженою пропускною спроможністю пропускає порожні склади "УЗ" повз меткомбінати, яким не вистачає сировини для виробництва сталі на експорт. Адже в той же час, за наявною інформацією, окрема група приватних підприємств як і раніше забезпечена парком УЗ на 90-100% (на їх перевезеннях задіяно близько 1/3 парку УЗ). Незважаючи на постійні обіцянки керівника ЦТЛ вирівняти ситуацію, ніякого прогресу як і раніше немає. Навіщо гірники і металурги платять тариф, частина якого використовується для закупівлі і змісту вагонів УЗ, якщо ці вагони їм банально не дають під навантаження?", відзначає глава "Укрметаллургпрома".

О. Каленков додає, що про зловживання в питанні розподілу вагонів "Укрзалізниці" промисловці кажуть давно, але тема ігнорується, а лінійні керівники ЦТЛ і УЗ бажають додаткової матеріальної мотивації.

"Критична ситуація, яка склалася на сьогоднішній день, вже не може залишатися без уваги, і це питання потрібно піднімати на рівень керівництва УЗ, Кабінету міністрів і відповідних компетентних органів, оскільки на кону стоїть не тільки репутація вітчизняного виробника на міжнародних ринках, але і зриви експортних контрактів, і відповідно, недоотриманий країною валютна виручка", підкреслюється в заяві.

Глава "Укрметаллургпрому" закликав керівництво "Укрзалізниці" в найближчі дні вирішити проблему дискримінації криворізьких ГЗК в питанні забезпечення навантаження піввагонами парку "Укрзалізниці".

"Ми не вимагаємо преференцій, ми тільки хочемо встановлення чесних і рівних умов для всіх вантажовідправників, тобто забезпечення підприємств ГМК парком піввагонів "Укрзалізниці" на рівні ринкової частки ЦТЛ, яка зараз становить трохи більше 35%. І для виконання цього завдання зовсім потрібна хитро-мудра система розподілу вагонів, яку нам ось уже скоро як рік обіцяють, досить просто налагодити процес розподілу вагонів УЗ між дирекціями пропорційно їх навантаженні на мережі УЗ", резюмує Каленков.